Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
O.T. (måske) Photoshop
Fra : Christian Morelli

Dato : 10-08-06 10:51

Hej gruppe
Har netop installeret PS CS2, men det virker ikke.
Når jeg forsøger at starte programmet sker flg.:
Der kommer den der fjer, den initialiserer, loader plug-ins osv.
Når det så er gjort kommer selve programmet med ikoner oppe i toppen
og grå baggrund.
Herefter sker der ikke mere. Der er bare et timeglas der vender en
gang imellem. Jeg kan hverken minimere eller lukke programmet ned. I
Windows Jobliste (CTRL+ALT+DELETE), kan jeg se at programmet bruger
99% af ydeevnen. Jeg kan ikke lukke programmet ned i programmer i
joblisten. Jeg kan kun lukke det ned i processer.

nogen der kan hjælpe?

Fra : JGNI

Dato : 10-08-06 11:07

Christian Morelli wrote:
> nogen der kan hjælpe?

Er det en original version?

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-08-06 11:22

JGNI skrev:

> Er det en original version?

Det må være en sag mellem Adobe og den pågældende, ingen andre.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-08-06 12:33

JGNI skrev i 1155204399.719482.70270@h48g2000cwc.googlegroups.com dette:

> Er det en original version?

Hvad dælen har det med sagen at gøre?

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk ørken: http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html-

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-08-06 11:25

Christian Morelli skrev:
> [...]
> 99% af ydeevnen. Jeg kan ikke lukke programmet ned i programmer i
> joblisten. Jeg kan kun lukke det ned i processer.

Photoshop har ry for at være problematisk. Prøv at søge på nettet, på
forskellige "fejl-ord" (på engelsk). Spec. skulle det være vigtigt at
benytte defaulte mapper under install.

Fra : Christian Morelli

Dato : 10-08-06 12:10

Har prøvet at installere i default mappe. Har også prøvet at
installere i en anden. Har prøvet at installere 2 forskellige
versioner, uden held.

Har opdateret gfx-driveren til sidste nye nvidia driver.

Fra : .J.S...

Dato : 10-08-06 16:13

"Christian Morelli" <morelli@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 99% af ydeevnen. Jeg kan ikke lukke programmet ned i programmer i
> joblisten. Jeg kan kun lukke det ned i processer.

Prøv :

http://www.adobe.com/cfusion/search/index.cfm?restrict=support&term=%22Photoshop%22+freeze

mvh/JS

Fra : SpookiePower

Dato : 10-08-06 16:15

Ellers prøv i dk.edb.grafik

--
My PhotoGallery
www.photo.activewebsite.dk

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 10-08-06 16:45

"Christian Morelli" <morelli@email.dk> wrote in message
> [...]
> 99% af ydeevnen. Jeg kan ikke lukke programmet ned i programmer i
> joblisten. Jeg kan kun lukke det ned i processer.

PS CS2 kan også downloades fra internettet forskellige steder, hvorefter du
kan aktivere softwaren
med den nøgle som følger med din software. Der kan være et problem med dine
CDér.Jeg har en
CS2 ver. 9.0 som jeg installaret på denne måde uden problemer.
Kører du Windows XT SP2?

Fra : Christian Morelli

Dato : 10-08-06 17:05

Som sagt har jeg prøvet med 2 forskellige kopier. Programmet bliver jo
også installeret ok. Det er først når man starter det efter
installationen.

Kører XP SP2

Fra : njesp

Dato : 10-08-06 20:43

Christian Morelli wrote:

> Som sagt har jeg prøvet med 2 forskellige kopier. Programmet bliver jo
> også installeret ok. Det er først når man starter det efter
> installationen.
>
> Kører XP SP2

Hvad med at prøve at installere de seneste rettelser oven i. For et par
måneder kom 9.0.1 som kan downloades. Der er måske rettet noget der
skaber dit problem. Rettelserne kan downloades hos Adobe.

--Niels

Fra : Esben

Dato : 10-08-06 23:32

> [...]
> 99% af ydeevnen. Jeg kan ikke lukke programmet ned i programmer i
> joblisten. Jeg kan kun lukke det ned i processer.

Prøv at køre adobeupdater.exe, den ligger i
C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Updater

--
Esben

Fra : Christian Morelli

Dato : 11-08-06 09:37

Har installeret alle ovenstående opdateringer - uden held.
Har også prøvet at disable Norton Internet Security og Antivirus
Har ligeledes prøvet at starte windows i fejlsikret tilstand
Har også været inde i MSCONFIG og fravalgt alle programmer

alt sammen uden held

Fra : Christian Morelli

Dato : 11-08-06 16:13

har fundet fejlen.

Det var en beskadiget font, der blokerede.

tak for alle tipsene

Fra : JGNI

Dato : 12-08-06 22:42

Jan Bøgh skrev:
> Hvad dælen har det med sagen at gøre?

At jeg ikke ville gide at spille min tid på en ulovlig kopi af et
program.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-08-06 11:16

JGNI skrev i 1155418930.116292.88150@m73g2000cwd.googlegroups.com dette:

> At jeg ikke ville gide at spille min tid på en ulovlig kopi af et
> program.

Det skal du da heller ikke - her i gruppen er det mest normalt at man
hjælper andre /fotografer/.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm