Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Print af billeder
Fra : Carsten Hansen

Dato : 29-07-06 19:10

Hej Gruppe

Når jeg printer billeder ser de anderledes ud end på min skærm.

Så hvordan skal jeg gøre, for at printe mest ´rigtigt´.

Som udgangspunkt er min skærm kalibreret korrekt - og min printer en en
velfunggerende Canon MP130 med pr-101 fotopapir.

Mine billeder er optaget i AdobeRGB farverum og jeg redigerer i PS 9.

Jeg har forsøgt at eksperimentere lidt selv ved at convert to prifile (mange
forskellige) - inden jeg printer. Men jeg rammer ikke de rigtige farver
alligevel...

Så jeg mangler nogle gode råd til, hvordan det bliver bedre.

VH Carsten

Fra : Carsten Hansen

Dato : 01-08-06 08:38

"Carsten Hansen" <carhan@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe

> Så jeg mangler nogle gode råd til, hvordan det bliver bedre.

- er der virkelig ikke nogen herinde der ved noget om, hvordan man printer
billeder ??

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 15:24

"Carsten Hansen" skrev i en meddelelse

> - er der virkelig ikke nogen herinde der ved noget om, hvordan man printer
> billeder ??

Prøv evt. news:dk.edb.grafik

--
mvh kajo

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-08-06 15:36

Carsten Hansen skrev:
> "Carsten Hansen" <carhan@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> - er der virkelig ikke nogen herinde der ved noget om, hvordan man printer
> billeder ??

Tror der er en del, der ved noget....men ferie og måske lidt flere
oplysninger fra dig: Profiler/indstillinger når du printer.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, july 2006

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-08-06 15:40

Carsten Hansen skrev i 44cf04df$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
dette:

> - er der virkelig ikke nogen herinde der ved noget om, hvordan man
> printer billeder ??

Ikke forddi jeg har noget væsentligt at bidrage med - men når du nu har så
meget tjek på tingene, at du har kalibreret din printer, kunne jeg
forestille mig at de fleste også går ud fra at du kender til farveprofiler
til printere. Men du skal nok have fat i en icc-profil til præcist din
printer, dit papir og dit blæk, hvis det fås til den kombination, du har.
Bruger du f.eks. Photoshop, er der en glimrende gennemgang af farveprofiler
i hjælpefunktionen.
Jeg aner ikke om der et eller andet sted er en oversigt over tilgængelige
printerprofiler - er det tilfældet, ville det være fint med et link fra en
eller anden.

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm