Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 55, godt/skidt?
Fra : Morten

Dato : 28-07-06 22:54

Hej.

Min Mor overvejer at købe et Ixus 55 kamera.
Kan i anbefale dette, eller skal hun finde noget andet?

Hendes behov er et nemt kamera, der også tager gode billeder indendørs i
mindre god belysning.

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 23:04

Morten skrev:
> [...]
> Kan i anbefale dette, eller skal hun finde noget andet?
>
> Hendes behov er et nemt kamera, der også tager gode billeder indendørs i

Har et Ixus 55 som xtra cam til mit 30D.
Er fuldt ud tilfreds med 55'eren. Tager nogen ganske gode billeder og er
nemt at betjene. Dog kan man have lidt problemer med fokus hvis den står
på auto. Jeg har min på manuel og har sat den til at fokusere i centrum.
Det er nemmere at styre.

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Just Me

Dato : 29-07-06 07:15

Hva med sony ?
Carl Zeiss og høj ISO ?

"Brian Søgaard" <"kandugaettehvemjeger"@\\FJERN/gronaerten.dk> skrev i en
meddelelse news:44ca8a2f$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-07-06 07:29

Morten wrote:

> Min Mor overvejer at købe et Ixus 55 kamera.

Dit indlæg er off-topic, indkøbsspørgsmål hører kun hjemme i

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-07-06 11:49

> Min Mor overvejer at købe et Ixus 55 kamera.
> Kan i anbefale dette, eller skal hun finde noget andet?
>
> Hendes behov er et nemt kamera, der også tager gode billeder indendørs i
> mindre god belysning.

køb evt efterfølgeren - ixus 60 - høj iso og andre gode tiltag, så
indendørsbilleder ikke altid behøver blitz.
jeg er glad for mit.
det har lige en megapixel mere en 55'eren.
videofunktionen er osse ganske god - den er rar til lige at filme en tur i
det gyldne tårn i tivoli (jep det gjorde vi i forgårs)
men skal der svares kort på dit spørgsmål så er 55'eren bestemt godt.
min søster har altid sit med og jeg mit 60 når vi skal noget og vi kommer
altid hjem med gode billeder.
i sollys er det selvfølgelig bedst, men sån er det jo altid.
I 60'eren er der som sagt høj iso og rig mulighed for indstilling af blænde
osv. allesammen ting jeg stadig er lidt grøn i, men jeg bliver bedre og
bedre.
billeder uden blitz er nu bedst til at fange det 'rigtige' øjeblik
jeg kender ikke detaljerne mht iso, blænde osv. for 55'eren - undersøg evt.
det inden du giver merpris for 60'eren
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-07-06 12:28

"sniper_Nolight"

> [...]
> billeder uden blitz er nu bedst til at fange det 'rigtige' øjeblik
> jeg kender ikke detaljerne mht iso, blænde osv. for 55'eren - undersøg evt.

Fuji skulle efter sigende være bedre end de andre til at håndtere
højere ISO indstillinger, her er en model, søg evt på andre.
http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix_f10-review/
den nyeste ser smart ud og tager SD kort.
http://www.dpreview.com/news/0605/06053001fujiz3.asp
-max-

Fra : alten

Dato : 31-07-06 11:39