Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Zoombrowser #*@@#*
Fra : Henrik Nørgaard

Dato : 25-07-06 22:40

Jeg har i nogen år været den glade ejer af et Canon A40 kamera. Ingen
problemer med kameraet, men jeg har altid været træt af at skulle bruge det
her Zoombrowser software fra Canon for at kunne downloade billeder fra
kameraet. De jeg i en periode lånte et EOS300D måtte jeg afinstallere den
gamle version, og installere en ny som så til gengøld ikke kunne bruges til
A40.

Nå, men hvorom alting er, jeg hoppede i fælden og købte igen et Canon, denne
gang et IS S3. Herligt kamera, ingen fejl på det. Men.. men.. igen en ny
version af Zoombrowser som efter 17 forsøg stadig ikke kan skabe kontakt til
det nye kamera (eller det gamle A40 for den sags skyld).
Jeg mener at have prøvet hvad der kan prøves. Afinstallation, ny
installation, afinstallation opryding i Reg. database, ny installation osv.
Disken med kameraet kommer med Zoombrowser version 5.6.0.27.

Er der overhovedet nogen af Jer Canon folk som kan få det til at fungere
bare nogenlunde, eller har i andre ideer end blot at anvende Windows
Stifinder til at hente billederne ?

Hilsen Henrik

Fra : ThomasM

Dato : 25-07-06 23:25

"Henrik Nørgaard" <noergaard@snabela.vip.cybercity.dk> wrote in message
> Er der overhovedet nogen af Jer Canon folk som kan få det til at fungere
> bare nogenlunde, eller har i andre ideer end blot at anvende Windows
> Stifinder til at hente billederne ?

Picasa? Downloader Pro?

Fra : www.condrup.eu

Dato : 25-07-06 23:30

"Henrik Nørgaard" <noergaard@snabela.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der overhovedet nogen af Jer Canon folk som kan få det til at fungere
> bare nogenlunde, eller har i andre ideer end blot at anvende Windows

Brug en kortlæser og lav så nogle mapper på din harddisk. Dette har jeg
altid gjort. (Er Canon mand)

Mvh Ole C.
www.condrup.eu

Fra : s.v.nielsen

Dato : 26-07-06 07:59

Henrik Nørgaard wrote:
> Er der overhovedet nogen af Jer Canon folk som kan få det til at fungere
> bare nogenlunde, eller har i andre ideer end blot at anvende Windows
> Stifinder til at hente billederne ?

Jeg har aldrig haft vrøvl med zoombrowser softwaren! Først havde jeg en
til A60 og siden en til G6. Begge kom med zoombrowser software. Den til
G6, som er opgraderet i forhold til den første, virker upåklgeligt med
begge apperater. Det gør den iøvrigt både på en bærbar og en stationær
PC

Søren Videbæk Nielsen

Fra : waal

Dato : 26-07-06 08:08

> [...]
>
> Er der overhovedet nogen af Jer Canon folk som kan få det til at fungere
> bare nogenlunde, eller har i andre ideer end blot at anvende Windows

Jeg indstallerede Zb mv. fra 30D pakken oven i den gamle Zb fra mit A80 og
alt fungerer uden problemer. Zb finder selv ud af hvilket kamera jeg har
tilsluttet. Jeg sætter bare stikket i kameraet så starter Zb op.

Har du prøvet Canons hotline ? de er yders hjælpsomme hvis ikke vejledningen
der fulgte med kameraet er nok

Michael

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 26-07-06 08:49

> [...]

> Er der overhovedet nogen af Jer Canon folk som kan få det til at fungere
> bare nogenlunde, eller har i andre ideer end blot at anvende Windows

Jeg foretrækker helt klart at anvende Windows' indbyggede filsystem, sammen
med en kortlæser. Langt lettere at få til at virke, ofte lidt hurtigere
overførsel end fra kameraet.

Mvh Anders

Fra : Hans

Dato : 26-07-06 16:32

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-07-06 16:10

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse

> Windows' indbyggede filsystem?

Han mener måske Windows stifinder (explorer).

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : michael bs

Dato : 26-07-06 09:37

> [...]
> osv.
> Disken med kameraet kommer med Zoombrowser version 5.6.0.27.

Og du har installeret det nye kameras wia driver?

mvh Michael

Fra : TommyF

Dato : 26-07-06 14:15

On Tue, 25 Jul 2006 23:39:33 +0200, "Henrik Nørgaard"
<noergaard@snabela.vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har i nogen år været den glade ejer af et Canon A40 kamera. Ingen
>problemer med kameraet, men jeg har altid været træt af at skulle bruge det

Alt virker fint hos mig, har installeret både på min bærbare og
stationære, jeg har dog et 350D.
---
Brøndby
http://www.tommy-friis.dk/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-06 15:13

> [...]

> Er der overhovedet nogen af Jer Canon folk som kan få det til at fungere
> bare nogenlunde, eller har i andre ideer end blot at anvende Windows

Adobe Bridge
iView Media Pro
LightRoom Beta

?

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-06 17:22

Du mangler helt sikkert din via driver.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-06 17:25

http://software.canon-europe.com/software/canon_camera_wia_drivers23389.asp?model=

Fra : Henrik Nørgaard

Dato : 26-07-06 17:47

Tak for gode råd....

Jeg havde faktisk forventet, at Canon installations-programmet havde
installeret WIA driverne til kameraet.
Jeg har så fundet et installations-program på CD-en som kan installere WIA
drivere, prøvet det og fået meddelelsen at der ikke findes nogen drivere som
understøtter XP. Det står dog uden på CD'en at den skulle indeholde drivere
og software for XP SP1 og SP2. Hmmmm..

Jeg tror jeg giver op og følger een af de andre stier med alternativ
software.

I andre der har fået det til at virke perfekt må være heldigere (læs :
dygtigere) end jeg :)

Tak for assistancen.

mvh Henrik

Fra : Jacob

Dato : 26-07-06 20:07

> [...]
>
> Er der overhovedet nogen af Jer Canon folk som kan få det til at fungere
> bare nogenlunde, eller har i andre ideer end blot at anvende Windows

Jeg har altid hevet kotret ud af kameraet og tømt det på den måde. Men jeg
har da haft det tilsluttet og jeg havde da også zoombrowser instaleret i et
par dage til jeg blev ekstremt træt af dens måde at "fungere" på. Jeg bruger
canon Digital Photo Professional som fulgte med mit 20D. Det program er helt
fint. man har oversigten over billederne mulighed for lidt billed redigering
samt exif. Desuden bruger jeg picasa det er fint til at over skue
billederne. men kun jpeg billeder. den laver snavs i exponeringen på raw
(cr2) filer. sidst bruger jeg paint shop pro X til rigtig billed
manipulation.

Mit råd er drop kablet til kameraet brug en kort læser istedet. anskaf
Digital Photo Professional hvis du kender en der har en cd med det eller
download picasa.

Jacob