Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søger link, bog og magasin
Fra : fnillerfnaller@hotma~

Dato : 25-07-06 07:46

Hej

Jeg har købt et Canon EOS 350D som jeg selvfølgelig gerne vil lære
ALT om

Hvad er jeg på udkig efter:
Jeg synes det er spændende at læse om et specifikt emne og så få
uddybende informationer om hvordan det kan bruges til at tage gode
billeder. F.eks. hvilken indflydelse har hvidbalancen på et billede,
og hvordan kan det bruges. Eller et fundamentalt emne som blænde og
lukketid. Eller macro fotografering. Eller natbilleder. Eller ... ...
(fortsæt selv
Findes der et sådanne site der behandler emnerne på ovennævnte
måde?
Er der en god bog som kan anbefales der arbejder ud fra ovenstående
princip?
Er der et godt blad / magasin som kan levere hvad jeg er på udkig
efter?

Sprogmæssigt er det underordnet om det er dansk eller engelsk.

Tak for hjælpen.

Fra : Kim Andersen

Dato : 25-07-06 08:44

Politikens bog om digital fotografering, lånte jeg og den beskriver ret godt
hvad de forskellige ting er og hvad betydning de har.

Prøv at se hvad du kan låne, inden du køber det.

/Kim

Fra : TL

Dato : 25-07-06 09:55

"Kim Andersen" <insert.your.email@her> skrev i en meddelelse
> Politikens bog om digital fotografering, lånte jeg og den beskriver ret
> godt hvad de forskellige ting er og hvad betydning de har.
>
> Prøv at se hvad du kan låne, inden du køber det.
>
> /Kim

En bog er rar at kigge i - men hurtigt forældet og sjældent ligeså uddybende
som links på nettet:

prøv evt:

div. tutorials og meget uddybende artikler:

http://www.luminous-landscape.com/tutorials/index.shtml

fedt blad (engelsk) at abonnere på:

http://www.dcmag.co.uk/

plus alt det andet du (hurtigt) kan finde på nettet...

Men én ting er at læse og få en grundlæggende viden, men der er intet der
slår
at tage billeder, tage billeder og tage billeder...God fornøjelse...

mvh.
TL
--
www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Proffesionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Lars Koch \(5000\)

Dato : 25-07-06 11:11

<fnillerfnaller@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hej

Eller et fundamentalt emne som blænde og
lukketid. Eller macro fotografering. Eller natbilleder. Eller ... ...
----

www.andylim.com/photo Her er der lidt omkring basics - meget kort. altså
omkring blænde, lukkehastighed etc..

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 11:16

>Jeg har købt et Canon EOS 350D som jeg selvfølgelig gerne vil lære
>ALT om

HEj

Prøv at kigge på http://photoworkshop.com/canon/index.html

Her vil du også finde meget til dit 350D (Det hedder godt nok Rebel XT i
USA).

VH
Per