Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dims på Kabel (Canon A70) er faldet af, me~
Fra : Thomas

Dato : 22-07-06 09:16

Hej NG

Der sad en rund klods, rundt om usb kablet til mit Canon A70 og jeg har
spekuleret over hvad den gjorde godt for. Nu er den så faldet af, og det
ser bare ud som et plastikhylster med noget bly inden i ??? (mærke TDK)

Håber en derude har en forklaring

Mvh

Thomas

Fra : Max

Dato : 22-07-06 09:36

Hej Thomas

> Håber en derude har en forklaring

Klodsens indhold er en ferritring (lavet af sammenpresset
jernpulver) hvis funktion er at forhindre elektrisk støj løber
på kablets skærmkappe. Under normale brugsforhold
behøver man ikke bekymre sig om den er der eller ej.

Mvh Max

Fra : Thomas

Dato : 22-07-06 09:38

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> på kablets skærmkappe. Under normale brugsforhold
> behøver man ikke bekymre sig om den er der eller ej.

OK

Mange tak til jer begge

Mvh

Thomas

Fra : HKJ

Dato : 22-07-06 09:32

Thomas wrote:
> [...]
> spekuleret over hvad den gjorde godt for. Nu er den så faldet af, og det
> ser bare ud som et plastikhylster med noget bly inden i ??? (mærke TDK)

Det er ikke bly, men ferrit (En slags jernpulver). Den er monteret på
kablet for at kameraet kan overholde CE normen for radio udstråling og
indstråling.

Når den mangler, er der en lille risiko for at du kan forstyre radioer
(eller andet elektronik) tæt på. Det har dog normalt ingen praktisk
betydning.