Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kalder fotografer der bruger Epson R800 el~
Fra : Lars Troels

Dato : 21-07-06 19:46

Her til morgen fik jeg min nye R1800 og har nu skudt mig ind på mine
foretrukne indstillinger. De kan ses her: www.larstroels.dk/images/Epson.jpg

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre hvad i andre er nået frem til. Jeg har
læst om fotografer der anbefaler at 'ICM' skal være On istedet for 'Color
Controls', men det giver virkelig dårlige resultater synes jeg.

Den bliver næsten udelukkende brugt til at levere portrætter. Mest i Sapia,
men også sort/hvid og farve.

Jeg arbejder i AdobeRGB og skriver ud fra Photoshop CS2. Skærmen er
kalibreret med Pantone Colorvision Spyder2, og sidder lige hvor den skal.
Jeg bruger udelukkende TPI papir af den bedste type.

På forhånd tak.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

PS. Jeg skriver til fotografer....derfor skriver jeg her. Og posten er højst
relevant i denne gruppe!

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-07-06 20:33

Lars Troels skrev:
> [...]
> www.larstroels.dk
>
> PS. Jeg skriver til fotografer....derfor skriver jeg her. Og posten er højst

Ja

Min er en r 2400 og ser lidt anderledes ud, men jeg markerer (kun) ICM
når det er farve, ellers advanced b/w, fordi jeg printer med color
profile på Epson papir

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, june 2006

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-07-06 21:46

Lars Troels skrev:

> Her til morgen fik jeg min nye R1800 og har nu skudt mig ind på
> mine foretrukne indstillinger. De kan ses her:
> www.larstroels.dk/images/Epson.jpg

Hvor er 'No Color Adjustment' henne hos dig? Altså, denne:
<http://home19.inet.tele.dk/who_knows/epson/2100/no_color.png>.

> Jeg har læst om fotografer der anbefaler at 'ICM' skal være On
> istedet for 'Color Controls', men det giver virkelig dårlige
> resultater synes jeg.

Det kommer an på, om du lader Photoshop farvestyre dine udprint
eller ej. Hvis man har en farveprofil, som nogenlunde passer til
printeren og det papir, man printer ud på, giver det efter min
mening det bedste resultat, hvis man slår al farvestyring fra i
printerdriveren og lader Photoshop farvestyre, men hvis der ikke
er mulighed for at slå farvestyring fra i printerdriveren, er det
sjældent nogen god idé at lade Photoshop farvestyre printet, for
så får man jo dobbelt farvestyring.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Troels

Dato : 22-07-06 16:28

> [...]
> kalibreret med Pantone Colorvision Spyder2, og sidder lige hvor den skal.
> Jeg bruger udelukkende TPI papir af den bedste type.

Jeg har den nu. Jeg læste ikke teksten i driveren godt nok. På mine
forskellige printere skal jeg sommetider sætte flueben i en box, når jeg vil
tænde for Color Management. Andre gange skal jeg sætte fluebenet for at det
ikke skal tænde....som i dette tilfælde med R1800.

Jeg printer fra PS CS2 like this: www.larstroels.dk/images/Epson2.jpg

Og Epson driveren skal stå sådan her for at virke rigtigt.:
www.larstroels.dk/images/Epson1.jpg

Tak for det det folkens.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Esben

Dato : 22-07-06 22:06

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg printer fra PS CS2 like this: www.larstroels.dk/images/Epson2.jpg
>
> Og Epson driveren skal stå sådan her for at virke rigtigt.:

Det ser korrekt ud :)

--
Esben