Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvorfor videokamera?
Fra : John Larsson

Dato : 19-07-06 14:19

Hvorfor skal man egentlig købe videokamera, når mange digitale
still-kameraer kan skyde videosekvenser i god kvalitet. Min søn skal kun
bruge det til at tage korte sekvenser med familien ved Himmelbjerget og
den slags. Kan han da ikke lige så godt klare med et egnet still-kamera?

John

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-07-06 14:39

"John Larsson"
Kan han da ikke lige så godt klare med et egnet still-kamera?

> John

Jow. -max-

Fra : emj

Dato : 19-07-06 15:11

John Larsson skrev:

> [...]
>bruge det til at tage korte sekvenser med familien ved Himmelbjerget og
>den slags. Kan han da ikke lige så godt klare med et egnet still-kamera?

Sagterns. Mit digi tager bedre filmsekvenser 640x480 end mange af de
billige videokameraer, der er på markedet.

Hilsen emj

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-07-06 15:14

John Larsson skrev i
fc.0073fb6b079bb3e70073fb6b079bb3e7.79bb441@net.dialog.dk dette:
> Hvorfor skal man egentlig købe videokamera, når mange digitale
> still-kameraer kan skyde videosekvenser i god kvalitet.

Kan de da det? Jeg har ikke set noget, der bare nærmer sig en rigtig
camcorder i kvalitet? Og slet, slet ikke, når man tager lyden i betragtning.

> Min søn skal
> kun bruge det til at tage korte sekvenser med familien ved
> Himmelbjerget og den slags. Kan han da ikke lige så godt klare med et
> egnet still-kamera?

Det kan vel kun din søn svare på. Men han kan ikke forvente samme kvalitet
som med en camcorder.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : emj

Dato : 19-07-06 18:40

Jan Bøgh skrev:

>Jeg har ikke set noget, der bare nærmer sig en rigtig
>camcorder i kvalitet? Og slet, slet ikke, når man tager lyden i betragtning.

Jeg har til gengæld set camcordere, som ikke tilnærmelsesvis nærmer
sig kvaliten på de film, jeg optager med mit olympus c-8080
Man skal i alle tilfælde op omkring 5-8000 kr for en camcorder, før
den er bedre.

Jeg er dog bange for at Johns søn skal bruge et Olympus c-5050 og det
er ikke verdens bedste vidunder til film.

Hilsen emj

Fra : Kim S

Dato : 19-07-06 17:56

"John Larsson" <john_larsson@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge det til at tage korte sekvenser med familien ved Himmelbjerget og
> den slags. Kan han da ikke lige så godt klare med et egnet still-kamera?

Hvorfor købe et decideret kamera, når telefonen kan tage billeder ?
Det hele kommer an på den kvalitet man vil ha' ud af det

Mvh, Kim

Fra : John Larsson

Dato : 19-07-06 18:29

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> writes:
>Hvorfor købe et decideret kamera, når telefonen kan tage billeder ?
>Det hele kommer an på den kvalitet man vil ha' ud af det

Jeg er sådan set ligeglad om videooptagelserne er lavet med svensknøgler
eller skruetrækkere - for at gentage spørgsmålet - er der kvalitetsforskel
på en video optaget med et digtalt videokamera, lad os sige til 5000 kr.
og videosekvenser optaget med et digitalt stillbilled-kamera (MED mulighed
for videooptagelser!) til samme pris? Emj siger nej. Jan siger at der i
hvert fald er forskel på lyden, hvad man vel godt kunne forestille sig,
men hvad med billedkvaliteten? Og det er selvfølgelig uinteressant at
sammenligne udstyr i helt forskellige prislejer!

John

Fra : Brian Lund

Dato : 19-07-06 19:37

> [...]
> men hvad med billedkvaliteten? Og det er selvfølgelig uinteressant at
> sammenligne udstyr i helt forskellige prislejer!

Svaret må så være at det kommer helt an på kameraet!

Brian

Fra : Bent Frøslev

Dato : 19-07-06 20:35

> Svaret må så være at det kommer helt an på kameraet!

Enig. Her er et eksempel fra et Panasonic GS120, som vist kostede omkring
4-5000 kr.

http://www.froslev.net/videotest/

Så kan du selv sammenligne.

Fra : Kim S

Dato : 19-07-06 20:27

> [...]
> og videosekvenser optaget med et digitalt stillbilled-kamera (MED mulighed

Jeg vil klart sige ja, det er der.
Et DV-kamera til ca. 5K laver bedre video en en "svensknøgle" der
både kan det ene og det andet
Et Videokamera som kan tage still-billeder er osse ringere til det,
end et decideret still-kamera.

Mvh, Kim

Fra : Christian Iversen

Dato : 19-07-06 23:09

John Larsson wrote:

> Hvorfor skal man egentlig købe videokamera, når mange digitale
> still-kameraer kan skyde videosekvenser i god kvalitet.

Det hænger nok sammen med at det bestemt ikke er alle der deler din
opfattelse af "god kvalitet".

> Min søn skal kun bruge det til at tage korte sekvenser med familien ved
> Himmelbjerget og den slags. Kan han da ikke lige så godt klare med et
> egnet still-kamera?

Det ved jeg ikke - hvad synes han selv? :)

--
| Christian Iversen | Hitler killed people next door. oooh, |
| chrivers@iversen-net.dk | stupid man! After a couple of years, we |

Fra : Hans

Dato : 20-07-06 00:05

> [...]
> bruge det til at tage korte sekvenser med familien ved Himmelbjerget og
> den slags. Kan han da ikke lige så godt klare med et egnet still-kamera?

Det skal man da heller ikke. Men man kan.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 20-07-06 09:13

"John Larsson" <john_larsson@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor skal man egentlig købe videokamera, når mange digitale
> still-kameraer kan skyde videosekvenser i god kvalitet.

Det kan de da heller ikke, prøv at smide "filmen" fra et still-kamera op på
en 32" skærm, og bagefter samme optaget med digital-video kamera, og skriv
så her igen, om hvad du så ser af forskel.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS: