Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl på objektiv hjælp ønskes
Fra : MuLLe

Dato : 11-07-06 15:41

Hej NG.

Jeg har købt mig et EOS 350D XT, med standard objektiv (kit sæt).

Jeg har i den ene side af mine billeder, en sort streg.

Alt efter hvor meget og hvor lidt jeg zoomer, bliver den tydeligere.

Kan i fortælle mig om det er fejl på objektivet eller hvad det er.

Jeg har oploaded et billede i dk.binaer: subj: fejl på objektiv.

Kameraet er købt i malin d. 05-07-2006, så det er ikke gammel.

Håber i kan hjælpe mig.

MvH MuLLe

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 11-07-06 15:57

On Tue, 11 Jul 2006 16:40:51 +0200, MuLLe wrote:

> [...]
>
> Jeg har i den ene side af mine billeder, en sort streg.
>
> Alt efter hvor meget og hvor lidt jeg zoomer, bliver den tydeligere.

Du har skidt på din sensor. Den skal renses. Et normalt problem ved DSLR
kameraer. Du kan starte med at blæse den ren med en blæsebold og se om det
hjælper.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 300mm f/2.8 L USM

Fra : MuLLe

Dato : 11-07-06 16:06

"Jens Stadsgaard" skrev
> Du har skidt på din sensor. Den skal renses. Et normalt problem ved DSLR
> kameraer. Du kan starte med at blæse den ren med en blæsebold og se om det
> hjælper.

Hej.

1000 tak for svaret..
Jeg har kikket grundig i objektivet, gennem søgeren.
Jeg kunne heller ikke se noget, men den har næsten ikke været åbnet.
Så jeg troede det var objektivet, men nej.

Endnu engang tak for svaret.

MvH MuLLe

P.S. Undskyld for afstanden mellem linjerne, ved ikke hvorfor det skete.

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-07-06 16:03

MuLLe skrev:
> [...]
>
> Jeg har oploaded et billede i dk.binaer: subj: fejl på objektiv.
>

> Kameraet er købt i malin d. 05-07-2006, så det er ikke gammel.

Snavs på sensor?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, june 2006

Fra : Gert Medom

Dato : 13-07-06 10:58

"MuLLe" <mullde_berg.mine.bukser@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har oploaded et billede i dk.binaer: subj: fejl på objektiv.
>

> Kameraet er købt i malin d. 05-07-2006, så det er ikke gammel.

Hej Mulle!

Lad mig give dig et godt råd.

På apoteket har de en Clearout Øresprøjte 100 ml som er rigtig fin til at
blæse sensoren fri for støv. ca. 30,-

Husk at læse manualen før sensor rensning, så du ikke ødelægger noget
uforvarende.

// Gert