Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pantone Huey - fejl ?
Fra : Ole Larsen

Dato : 08-07-06 08:01

For at få rigtig styr på skærmen, har jeg anskaffet Pantone Huey.
Og det kører fint......dvs farverne bliver konsistent forkerte.
Har reinstall. og prøvet at justere gentagne gange med samme resultat:
Alt for varme farver. Eks har jeg konvert alle disse:

http://olelarsen.eu/06/index.html

til grayscale(discard color information) og genuploaded, men alligevel
er de med Huey-justeringen chokoladebrune hos mig. Med Adobe gamma kan
jeg få det ok som før, men det var ikke lige ideen med anskaffelse af
huey. Er der nogle ideer på hvad der snyder mig - jeg har svært ved at
forestille mig at Pantone ikke kan lave farvekalibrering...

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, june 2006

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-07-06 08:25

Ole Larsen wrote:
> [...]
> huey. Er der nogle ideer på hvad der snyder mig - jeg har svært ved at
> forestille mig at Pantone ikke kan lave farvekalibrering...

Jeg kender ikke præcist omtalte løsning, men til min color-spyder er der
et IR filter, som skal monteres, hvis man kalibrerer LCD skærme, og
fjernes, hvis det er CRT. Kan det være en mulig ledetråd ?

Bo //

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-07-06 08:34

Bo Bjerre skrev:

> [...]
> et IR filter, som skal monteres, hvis man kalibrerer LCD skærme, og
> fjernes, hvis det er CRT. Kan det være en mulig ledetråd ?

Tror det filter er i softwaren. Der er intet leveret med eller omtalt -
og jeg har også prøvet at kalibrere som var det en CTR med samme
resultat til følge

Fra : Jens Hansen

Dato : 08-07-06 15:08

> For at få rigtig styr på skærmen, har jeg anskaffet Pantone Huey.
> Og det kører fint......dvs farverne bliver konsistent forkerte.

Hej
En teoretisk mulighed er, at dit skærmkort måske ikke er kompatibel med
kalibratoren. Da jeg købte min hardwarekalibrator blev jeg anbefalet at køre
opticheck: http://www.colorvision.com/sup_dl-upgrades.shtml for at være helt
sikker.

På en nyere pc bør det ikke være tilfældet, men du kan da prøve om ikke
andet så for at udelukke den fejlmulighed.

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-07-06 16:11

Jens Hansen skrev:
> [...]
>
> På en nyere pc bør det ikke være tilfældet, men du kan da prøve om ikke
> andet så for at udelukke den fejlmulighed.

Det er en mulighed. Desværre finder jeg ingen Pantone Huey oplysninger
herom. Mit kort er dog ret nyt (<1år)

Fra : AS

Dato : 09-07-06 14:34

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message
> For at få rigtig styr på skærmen, har jeg anskaffet Pantone Huey.
> Og det kører fint......dvs farverne bliver konsistent forkerte.
> Har reinstall. og prøvet at justere gentagne gange med samme resultat:...

AFAIK denne kalibrator har eneste fordel - et kendt navn. Alt andet er kun
i minus.

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-07-06 16:12

AS skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message
>
> AFAIK denne kalibrator har eneste fordel - et kendt navn. Alt andet er kun
> i minus.

Hvad er i minus? Og gerne kilde så jeg selv kan læse og vurdere

Fra : AS

Dato : 09-07-06 19:01

> Og gerne kilde så jeg selv kan læse og vurdere

Jeg vil anbefale at læse:

http://www.behardware.com/articles/626-1/monitor-calibration-for-0-to-100.html
http://www.drycreekphoto.com/Learn/monitor_calibration_tools.htm

Fra : BennyT

Dato : 09-07-06 19:32
Fra : Ole Larsen

Dato : 09-07-06 21:46

BennyT skrev:
> Hej Ole,
>
> der står også en del om emnet på
>
> http://www.northlight-images.co.uk/
>
> http://www.northlight-images.co.uk/reviews/pantone_huey.html
>

> //Benny

Der er vel intet af systemerne der får uforbeholden tilslutning og
vurderingen af Huey er vel ikke 100% negativ. Selv tror jeg der er fejl
i min, idet jeg har svært ved at forestille mig at det skulle være så
ringe som mit resultat viser.

God kamp i øvrigt. Synd at Zidane tabte hovedet - det bliver han husket for.

Fra : Jakob

Dato : 09-07-06 22:21

In article <44b16af6$0$15785$14726298@news.sunsite.dk>,
olenospam@nospam.dk says...

> God kamp i øvrigt. Synd at Zidane tabte hovedet - det bliver han husket for.

Ja det er sgu en skam, bliver spændende at høre det første interview med
ham for der er da forhåbentlig en grund til at han svigtede holdet :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-06 21:16

In news:44af57e2$0$15787$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]

> Og det kører fint......dvs farverne bliver konsistent forkerte.
> Har reinstall. og prøvet at justere gentagne gange med samme resultat:

Du kan *ikke* kalibrere med en fodboldkamp, hvor Italien er det ene hold, på
skærmen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.