Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Canon extenders på 70-200mm~
Fra : www.condrup.eu

Dato : 01-07-06 00:35

Hej Gruppe.

Nogle som har erfaring med anvendelse af 1.4x og 2x extenders på EF 70-200mm
f/2.8L IS USM ?

Her tænker jeg optisk kvalitet m.v..

Note: Kameraet er et Canon EOS-1D Mark II N.

Med venlig hilsen
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-06 08:21

"www.condrup.eu" <kontakt@REMOVECAPSFIRSTcondrup.eu> skrev i en meddelelse
> [...]
> 70-200mm f/2.8L IS USM ?
>
> Her tænker jeg optisk kvalitet m.v..
>
> Note: Kameraet er et Canon EOS-1D Mark II N.

Hej Ole
Længe siden vi har hørt fra dig
Jeg har den lidt ændre 70-200 uden IS og jeg har begge canons convertere, og
den fungerer meget fint med teleconverter. Selvfølgelig bedst med 1,4x..
Især når der blændes et hak ned. Ved fuld åbning er bokeh'en ikke så pæn på
2x converteren. Kombinationen kan ikke konkurrere med min 400mm 5,6L.
Der er en test, jeg tror kan interessere dig her:
http://luminous-landscape.com/reviews/lenses/400v400.shtml

Mvh.
Claus Petersen

Fra : www.condrup.eu

Dato : 02-07-06 10:52

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 5,6L.
> Der er en test, jeg tror kan interessere dig her:

Tak for input og link.

Mvh Ole C

Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-07-06 23:26

"www.condrup.eu" <kontakt@REMOVECAPSFIRSTcondrup.eu> wrote in message
> Hej Gruppe.
>
> Nogle som har erfaring med anvendelse af 1.4x og 2x extenders på EF
> 70-200mm f/2.8L IS USM ?

Med Canon 1.4x TC syntes jeg at autofokus bliver mærkbart langsommere og der
kan være tendens til at den hunter af og til.
Jeg er ikke specielt begejstret - ikke at det er ubrugeligt, men jeg bruger
det ikke så ofte (det plejer at være et tydeligt tegn).

En 300/4.0L IS eller 100-400/4.5-5.6L IS er nok at foretrække hvis man har
brug for at kommer ud over de 200mm.

> Her tænker jeg optisk kvalitet m.v..
>
> Note: Kameraet er et Canon EOS-1D Mark II N.

Mit er uden N

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : enrico

Dato : 03-07-06 13:27

Jeg har netop anskaffet mig min første 2x Canon- konverter, og jeg
synes den stinker :)

Jeg skal blænde ned til 8 før det hjælper, men jeg synes ikke det er
godt nok.

Jeg har den store Canon med 17 Mpix, og jeg er lige ved at tro, jeg
kan lave bedre billeder ved at bekære end ved at bruge ekstender.

Så jeg er ret skuffet, og har ikke i sinde at bruge den ret meget
mere.

-enrico