Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dias overblænding
Fra : Leif Elsborg

Dato : 30-06-06 11:38

Hej

Vi har i fotoklubben fået foræret at diasoverblændingssystem med 2 stik
kodak projektorer og et overblændingssystem fra det danske firma
Informationsteknik.

Desværre er manualen til systemet væk så jeg har problemer med at tilslutte
hele systemet for afprøvning

Enhederne som styre overblændingen hedder Informationsteknik Type 342A.

Hele systemet er bygget ind i en kasse, der har type nummeret 1601A, den har
også et produktnummer som er 50, så der er sikkert ikke lavet mange af disse
kasser.

Er der nogle der kan hjælpe mig videre evt. med en kopi af manualen

Jeg har kontaktet den oprindelige levarandør, men de kan ikke hjælpe

Hermed et link til et billede af systemet:

http://www.elsborg1.dk/CRW_6436.jpg

Leif Elsborg
Mailto: Leif@NOSPAMelsborg1.dk (fjern NOSPAM ved mail)
www.elsborg1.dk

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 30-06-06 12:26

Leif Elsborg wrote:
> Hej
>
> Vi har i fotoklubben fået foræret at diasoverblændingssystem med 2 stik
> kodak projektorer og et overblændingssystem fra det danske firma
> Informationsteknik.

Undskyld --- men hvad indebærer et "overblændingssystem" ?

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-06-06 13:34

per.corell@privat.dk wrote:

> Undskyld --- men hvad indebærer et "overblændingssystem" ?

at der bruges mere end een projektor, således at lyset slukkes i een
projektor samtidigt med at det tændes i en anden. Dermed kan man med
passende styring lade en båndoptager styre overblændingen, så det passer
til musikken. Man slipper for at der er mørkt mellem billederne, og
billedskiftet sker altid mens der ikke er lys i den pågældende maskine.

Bo //