Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Back-up af billeder på nettet!
Fra : -= JF =- priv

Dato : 24-06-06 20:41

Hej i gruppen

Jeg leder efter et sted på nettet hvor jeg kan lægge mine fotos.
Jeg skal bruge min. 5 GB diskplads, og er selvfølgelig indstillet på at
betale for det. Men det skal også være muligt at downloade billederne igen i
deres oprindelige størrelse og opløsning!
Det kunne være rart hvis der var muligheder for at se billederne online
f.eks. som slideshow, men det er ikke et must!

Kan nogen anbefale et par gode steder?

Lige nu bruger jeg Shutterfly, og det er ganske fint - men der er ikke
mulighed for at downloade billederne igen i oprindelig størrelse.
Jeg har også prøvet Picasa2 Web Album, og det er helt igennem genialt - Men
man får kun stillet 250 MB til rådighed, og indtil videre er det kun
amerikanere som har mulighed for at købe ekstra lagerplads.

--
Mvh. John

Fra : NikonPro.dk

Dato : 24-06-06 21:16

"-= JF =- priv" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men man får kun stillet 250 MB til rådighed, og indtil videre er det kun
> amerikanere som har mulighed for at købe ekstra lagerplads.

Godaften John

Du er velkommen til at kontakte mig, for jeg kan måske opfylde dit ønske på
min private fotostation server.

Send en mail, hvis du er interesseret.

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : John Sahl

Dato : 24-06-06 21:47

-= JF =- priv wrote:
> Kan nogen anbefale et par gode steder?

www.servage.net tilbyder rigeligt plads, ind i mellem har de dog lidt
stabilitetsproblemer, men generelt kører det rigtig godt.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ms

Dato : 25-06-06 08:52

> [...]
> Men man får kun stillet 250 MB til rådighed, og indtil videre er det kun
> amerikanere som har mulighed for at købe ekstra lagerplads.

Ved NordicBackup kan du få 10gb gratis hvis du kører streamer på din bil.
Men det er en ren backup løsning ingen online visning af billeder ect.

/Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-06 17:13

In news:9b0dd$449d9557$3e3d8cc4$22706@news.arrownet.dk,
-= JF =- priv <o@o.o> wrote:

> Kan nogen anbefale et par gode steder?

Få dig en håndfuld gmail-konti. Med den rette "shell", kan du bruge dem som
en udvidelse af filsystemet. Gratis. Høj tilgængelighed.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Ingeman-Niel~

Dato : 25-06-06 21:06

Hej

Jeg kan anbefale http://www.streamload.com/. Her får du gratis 25 GB
mod at du kun kan hente 100 MB / md, og filerne må kun være 10 MB
hver. Betaler du for en løsning fjerner de alle begrænsningerne
undtagen download kvoten, som bliver markant større. For omkring $5
får du ubegrænset plads, ubegrænsede filstørrelser og 2 GB download
/ md. Der er også flere dyrere løsninger som giver endnu mere at
gøre med. Se http://www.streamload.com/Account/Pricing.asp.

PC World har lavet et review med sammenligning af 17 forskellige online
storage løsninger:
http://www.pcworld.com/howto/article/0,aid,125729,pg,1,00.asp

Som der står i artiklen er Streamloads upload og download værktøjer
ikke så spitzen som man kunne ønske sig, men de duer da. Jeg bruger
selv servicen til backup af mine NEF filer (Nikon RAW).

Mvh.
Michael

Fra : Erik D

Dato : 26-06-06 01:29

Jeg bruger Flickr.com.

25 dollarser om året
"Ubegrænset" lagerplads
2 GB upload pr. måned
Max. størrelse........ved ikke.
Valg mellem offentlig / kun synlig for venner / kun synlig for familie
/ privat
Muligt at opdele fotos i biblioteker og tilknytte disse til et utal af
Flickr-groups
Diasvisningsfunktion
Titel og undertekst.
Mulighed for at lade andre kommentere og indsætte noter.
Mulighed for at downloade og lade andre downloade i fuld opløsning

Hvis du er ude efter et sted med "seriøs" billedkritik, så duer det
ikke. På Flickr bruges næsten kun "Wow", "Good shot", "Awesome" osv.
Meget amerikansk i den retning.

Det er gode søgefaciliteter, så du f.eks. kan finde ud af om andre
har lagt billeder ud af en Aston Martin `66, Rødgrød eller andre
obskure ting. På¨den måde kan man komme vidt omkring og blive
inspireret. Hvis man finder en fotograf som man gerne vil "abonnere"
på, gør man vedkommende til sin "contact" og kan herefter straks se,
når han/hun uploader nye billeder.

Start med en gratis account og se om det er noget for dig. Hvis du har
spørgsmål til Flickr så spørg igen her i gruppen, eller direkte til
mig. Så skal jeg nok hjælpe dig igang.

Der var éen der nævnte Streamload. Det har jeg prøvet og fraråder
andre at bruge det. Det er virkeligt tungt at danse med ifht. Flickr.
Medmindre der er sket noget drastisk siden sidste sommer.

Erik

Fra : Michael Ingeman-Niel~

Dato : 26-06-06 09:13

Jeg bruger også Flickr som galleri, og det er rigtig godt. Problemet
for mig er at de ikke understøtter RAW formater. Derfor briger jeg
Streamload til backup af mine "negativer".

Jeg har også høret godt om Zooomr.com. Det er en Flickr klon som har
rnogle sjove features som f.eks. geotagging. Den er stadig i Beta, men
sikkert værd at undersøge. Jeg har ikke selv brugt den.

Mvh.
Michael

Fra : -= JF =- priv

Dato : 02-07-06 15:45

Tak for hjælpen med at finde lagerplads til mine digitale billeder!

Det endte med at jeg købte plads på flickr, som ligger i et fornuftigt
prisleje og dækker mit behov for at kunne finde de billeder jeg vil
downloade igen!

Igen - Tak for hjælpen!

--
Mvh. John

Fra : David List

Dato : 03-07-06 17:47

-= JF =- priv wrote:

> Hej i gruppen
>
> Jeg leder efter et sted på nettet hvor jeg kan lægge mine fotos.
> Jeg skal bruge min. 5 GB diskplads, og er selvfølgelig indstillet på at
> betale for det.

http://www.smugmug.com/

Med venlig hilsen
David List