Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Justering af billeder på TFT skærm?
Fra : Thomas

Dato : 22-06-06 08:51

Hey.

At justere billeder på min bærbares TFT skærm er et helvede, da farverne
ændrer sig alt efter hvilken vinkel man har på skærmen.

Hvad er jeres erfaring med eksterne TFT skærme? Jeg vil gerne have
byttet min CRT ud med en TFT.

Thomas

Fra : Peter Schrøder

Dato : 22-06-06 09:38

Thomas skrev:
> Hvad er jeres erfaring med eksterne TFT skærme? Jeg vil gerne have
> byttet min CRT ud med en TFT.

Fladskærme når ikke CRT skærme til sokkeholderne,
når vi taler billedbehandling.
Ikke endnu ihvertfald.

Peter Schrøder

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-06 09:52

Peter Schrøder <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote:

> Fladskærme når ikke CRT skærme til sokkeholderne,
> når vi taler billedbehandling.
> Ikke endnu ihvertfald.

eh ... jo de gør. Du skal bare ikke regne med at en skærm til 1200 fra
ALDI kan bruges til billedbehandling.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Peter Schrøder

Dato : 22-06-06 12:10

Thomas von Hassel skrev:

> eh ... jo de gør. Du skal bare ikke regne med at en skærm til 1200 fra
> ALDI kan bruges til billedbehandling.

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg kender
ikke Aldis skærme. Jeg har derimod afprøvet
8 - 9 forskellige 17 og 19" fladskærme igennem det
sidste halve år.
Senest en Acer AL1917AS, som godt nok er en
forholdsvis billig skærm.
Nydelig skarphed, fine retvinklede hjørner (et
problem for mange CRT skærme) Men manglende
nøjagtighed i farvegengivelsen.

Peter Schrøder

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-06-06 12:21

In news:449a56e0$0$15783$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Schrøder <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote:

> Fladskærme når ikke CRT skærme til sokkeholderne,
> når vi taler billedbehandling.
> Ikke endnu ihvertfald.

Pjat og gammel overtro. Min LaCie 321 med tilhørende kalibreringsdims er
fuldt på højde med de bedste CRT-skærme.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 22-06-06 12:53

Jens Bruun skrev:

> Pjat og gammel overtro. Min LaCie 321 med tilhørende kalibreringsdims
> er fuldt på højde med de bedste CRT-skærme.

Kender den ikke. Men mener at jeg på et tidspunkt havde
fat i den tilsvarende 19". Nydelig skærm svjh. Men det er
vist en anden type display.

Mht. "de bedste CRT skærme" er det gået støt ned
ad bakke for CRT.

Peter Schrøder

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-06-06 21:39

In news:449a84ad$0$15792$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Schrøder <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote:

> Kender den ikke. Men mener at jeg på et tidspunkt havde
> fat i den tilsvarende 19". Nydelig skærm svjh. Men det er
> vist en anden type display.

Det er en fladskærm, og den har ingen problemer med at når CRT-skærme til
langt op over sokkeholderne.

> Mht. "de bedste CRT skærme" er det gået støt ned
> ad bakke for CRT.

Kan du blive enig med dig selv? Mener du, CRT-skærme er blevet dårligere med
årene?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 10:20

"Thomas" <neumann@studjur.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ændrer sig alt efter hvilken vinkel man har på skærmen.
>
> Hvad er jeres erfaring med eksterne TFT skærme? Jeg vil gerne have byttet

Jeg har en 1680x1050 skærm fra Dell. Den er perfekt til billedvisning.
Knivskarp og flot i farverne. Ingen problemer med skift af vinkel.
Men - til billedbehandling dur den ikke. Der er farvestik på printet, når
det står flot på skærmen.

Laver jeg billedbehandlingen på min 19" trinitron står de perfekt på print -
hver gang.

Begge skærme er software kalibreret. Billeder lavet på den store er også
perfekte på min TFT. Jeg kan bare ikke ramme med TFT skærmen.

Måske findes der nogen der dur ( læs meget dyre) ellers tror jeg det er
bagbelysningen, der gør det næsten umuligt at lave perfekt arbejde.
Så mit rådd er, beold din CRT.
Gert

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-06 10:34

Gert Nielsen <gn_nospam.pc.dk> wrote:

> Måske findes der nogen der dur ( læs meget dyre) ellers tror jeg det er
> bagbelysningen, der gør det næsten umuligt at lave perfekt arbejde.
> Så mit rådd er, beold din CRT.

F.eks.:

<http://www.eizo.dk/eizo/smpage.fwx?smlanguage=DAN&page=189&PRODUCT=755>

/thomas
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 22-06-06 21:15

Thomas von Hassel wrote:

> F.eks.:
>
> <http://www.eizo.dk/eizo/smpage.fwx?smlanguage=DAN&page=189&PRODUCT=755>

Jeg har en Eizo Flexscan L568 17", 1:1000 i kontrast og 10 bit farver.
Den er langsom (bruges jo ikke til spil), men meget præcis i farverne.
Der er feedback på backlight'en så lysstyrken altid er den samme, uanset
om skærmen er kold eller varm.
Der medleveres ICC profil og den viser normalt i sRGB. Og så er den
endda nydelig, og har en meget fornuftig fod som kan justeres i højden.

Mvh Thomas Jørgensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-06 21:27

Thomas Jørgensen <thomas@no-spam.dk> wrote:

> [...]
> Der medleveres ICC profil og den viser normalt i sRGB. Og så er den
> endda nydelig, og har en meget fornuftig fod som kan justeres i højden.

Jep ... nu trak jeg bare "top of the line" frem ... men FlexScan serien
er heller ikke til at kimse af :)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...