Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 350D nyt objektiv???
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 19-06-06 07:04

hejsa:)

jeg skal på safari i Kenya til September og har et Canon EOS 350D kamera med
standard objektivet 18-55.

3 x zoom er ikke meget hvis man skal på safari.. Har set på kamerashop.dk
følgende objektiv:

http://www.kamerashop.dk/cat.asp?id=74

Spændvidde fra 18-200!!! Altså over 10 x zoom , det lyder tiltalende.. Men
den har desværre fået dårlig
anmeldelser..

Hvad skal man købe af objektiv, hvis man er villig til at give omkring 3000
og ønsker gode billeder, og en god zoom.
Måske 4000 men så heller ikke mere:(

Er jo også lidt træls at skulle skifte objektiv hele tiden hvis man køber en
eks. 50-200. Især når man er på safari;)

mvh jan

Fra : Nicolai

Dato : 19-06-06 08:09

> jeg skal på safari i Kenya til September og har et Canon EOS 350D kamera
> med standard objektivet 18-55.

Så skal du have safarilinsen over dem alle - Canon 100-400.

Den er nede i 9600,- efter cashback.

Fra : Nicolai

Dato : 19-06-06 08:24

> Så skal du have safarilinsen over dem alle - Canon 100-400.
>
> Den er nede i 9600,- efter cashback.

Undskyld, så ikke dit maxbeløb.

Fra : Jacob

Dato : 19-06-06 18:30

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld, så ikke dit maxbeløb.

er den ikke ligenetop dårlig til safari fordi den er støvpumpen over dem
alle ?

Jacob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-06-06 08:15

"Jan Tovgaard"
> [...]
>
> Er jo også lidt træls at skulle skifte objektiv hele tiden hvis man køber en
> eks. 50-200. Især når man er på safari;)

Hej Jan lyder som en fantastisk tur.
Jeg mødte en fyr der rejste rundt med dette Tamron objektiv,
han tog fantastisk flotte billeder. Objektivet er lille og handy,
men desværre også over dit budget - og jeg ved heller ikke
om AF fungerer på 350D ved bl 6,3.??
Tilgengæld er det en ren tele/tele zoom, det du har kig på
vidvinkel/tele 10x ville jeg holde mig fra, der er for mange
kompromisser forbundet med den slags objektiver, den kan
meget men sikkert ikke ret godt - så hvis jeg var dig droppede
jeg iskagerne her i sommer og købte det her - hvor mange safarier
kommer du på i dit liv..
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?sucheall=tamron+200-500&min=&max=&im
age1.x=26&image1.y=7

Sigma laver en 170-500, som er billigere den kender jeg ikke. -max-

Fra : waal

Dato : 19-06-06 09:03

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> age1.x=26&image1.y=7
>
> Sigma laver en 170-500, som er billigere den kender jeg ikke. -max-

Hvad med denne
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_70300_456is/index.htm den
ryger godt nok en anelse over dit budget

mvh
Michael

Fra : Årslev

Dato : 19-06-06 09:08

Jeg har ovennævnte Sigma, dog til Nikon, men er rigtig godt tilfreds med
den. Den kan du komme en del tættere på dine motiver, selvom man
selvfølgelig aldrig får tele nok. Jeg fik en brugt udgave for lige under 3K
incl porto, så det vil jeg klart anbefale dig.
Den har dog lige et lille minus i og med at den ikke har nogen lås på
objektivet, så når man vender linsen nedad, så ryger den selv fra 170 til
500 mm. Men det er også det eneste og er til at leve med.

Jeg har selv lagt et par billeder taget med den bl.a. her:
http://rasmus.fotopic.net/c956105.html som vel egentlig minder lidt om din
tur, for de er taget i Odense Zoo.

Held og lykke med købet.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-06-06 09:26

"waal"
> [...]
> http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_70300_456is/index.htm den
> ryger godt nok en anelse over dit budget

Meget fin, med IS stor fordel. -max-

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 19-06-06 12:02

kamerashop.dk skal have 4175,- kr for denne..
Kan godt gå i pris.. men så heller ikke mere:)

70-300 lyder ikke helt dumt;)

burde man købe sådan nogle objektiver brugt istedet?

tyskland er nok billiger..

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-06-06 12:10

Jan Tovgaard skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> burde man købe sådan nogle objektiver brugt istedet?
> tyskland er nok billiger..

Prøv som en anden nævner at kigge i gruppen:
news:dk.fritid.foto.indkoeb - dels fordi dit spørgsmål egentlig
hører til der og dels fordi, der er mange indlæg i samme stil i
forvejen, som du kan starte med at læse

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Jan

Dato : 19-06-06 16:53

"Jan Tovgaard" <jto@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan godt gå i pris.. men så heller ikke mere:)
>
> 70-300 lyder ikke helt dumt;)
>
> burde man købe sådan nogle objektiver brugt istedet?

Og så får du vist 375 kr. retur fra Canon i cash-back.
www.canon-europe.com/2006promotions
Jan
Esbjerg
Remove U

Fra : Brian Lund

Dato : 19-06-06 11:36

> [...]
> standard objektivet 18-55.
>
> 3 x zoom er ikke meget hvis man skal på safari.. Har set på kamerashop.dk

Det er ikke zoom-faktoren du skal bruge, men en lang brændvidde!
Eks. har 50-200 kun 4x zoom... Iøvrigt hører dit indlæg til *.indkoeb
gruppen!

> http://www.kamerashop.dk/cat.asp?id=74
>
> Spændvidde fra 18-200!!! Altså over 10 x zoom , det lyder tiltalende.. Men
> den har desværre fået dårlig
> anmeldelser..

Sådan er det med stort set alle "super zoom" objektiver...

> [...]
en
> eks. 50-200. Især når man er på safari;)

I den billige ende har både Canon og Sigma nogle gode objektiver i 70-300
området!
Den lidt dyrere "IS USM" model fra Canon får meget ros.
Det er overhovedet ikke træls at skulle skifte objektiver, når man får meget
bedre billedkvalitet ud af det ;)
Jeg ville nok overveje en fast 200mm og evt. en 1,4x teleconverter, men det
er jo svært at vide hvad man møder på sådan en tur, så zoom er nok en klar
fordel...

Brian

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 19-06-06 13:45

> hejsa:)
>
> jeg skal på safari i Kenya til September og har et Canon EOS 350D kamera
med
> standard objektivet 18-55.

Køb du et brugt 75-300 og så et et-bens stativ, så skulle den være klaret.

Per

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-06-06 13:47

"Den rigtige fotograf"

> med
> >
> Køb du et brugt 75-300 og så et et-bens stativ, så skulle den være klaret.
>
> Per

Uhm - safari er noget med at skyde fra bilen, så en bean bag (hjemmelavet)
er nok mere brugbart.. -max-

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 19-06-06 14:38

> Køb du et brugt 75-300 og så et et-bens stativ, så skulle den være klaret.

det virker meget som om at der er 100vis af objektiver på omkring 75-300 til
mit canon eos 350d... hvilket der er bedst er vist en videnskab...

anmeldelser skal jeg nok have en læst en del af.

jeg har ihvertfald stadig ikke anelse om hvilken jeg skal investere i. dog
at jeg skal helt op på 300 som minimum i zoom.

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 19-06-06 19:16

jeg har ihvertfald stadig ikke anelse om hvilken jeg skal investere i. dog
> at jeg skal helt op på 300 som minimum i zoom.
>
> mvh

Hvor bor du så henne, er der ikke nogen der kan give dig mulighed for at
prøve en 75-300?

Per

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 21-06-06 07:37

"Jan Tovgaard" <jto@egdatainform.dk> wrote in message

> [...]
>
> jeg har ihvertfald stadig ikke anelse om hvilken jeg skal investere i. dog
> at jeg skal helt op på 300 som minimum i zoom.

Lysfølsomheden på linsen er vigtig, hvis du vil have rigtig skarpe billeder,
med Image Stabilizer kan du kompensere
for ihvertfald et enkelt blændetrin. En anden ting er ISO værdien på
kameraet. I Kenya, hvor der er varmt er der mere støj
på billedet ved f.eks. ISO 400 sammenlignet med herhjemme. Hvad skal du
fotografere? Fugle kræver nok
400 mm for at få dem helt ind på billedet, større dyr går fint med 300 mm i
behørig sikkerhedsafstand. 300 mm
svarer egentlig til 480 mm på dit kamera.

Fra : Lars Clausen

Dato : 19-06-06 15:37

Jan Tovgaard wrote:

> det virker meget som om at der er 100vis af objektiver på omkring 75-300 til
> mit canon eos 350d... hvilket der er bedst er vist en videnskab...

Ja, der er mange gode, men dit prisleje begrænser udvalget en del.

> anmeldelser skal jeg nok have en læst en del af.

photozone.de, fredmirinda.com, dpreview.com, ...

> jeg har ihvertfald stadig ikke anelse om hvilken jeg skal investere i. dog
> at jeg skal helt op på 300 som minimum i zoom.

Hvis dit prisniveau virkelig ligger på max. 4000, så ser jeg ikke
megen tvivl -- tag 70-300 f/4-5.6 IS USM. Meget skarpt, hurtig fokus,
og til at tage billeder ud af vinduet af en bil der kører er IS
perfekt. Jeg tror du vil fortryde det hvis du vælger et af de
billigere ikke-IS objektiver.

-Lars

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-06-06 19:49

Jan Tovgaard wrote:

> Hvad skal man købe af objektiv, hvis man er villig til at give omkring 3000
> og ønsker gode billeder, og en god zoom.
> Måske 4000 men så heller ikke mere:(

Kære venner, hele denne tråd er en omgang off-topic indskøbssnak, der kun
hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb - jeg synes det er beskæmmende
at opleve, at ganske mange faste brugere, som udmærket kender
fundatserne, ikke kan finde ud af at FUT'e en off-topic tråd over i den
gruppe, hvor den retteligt hører hjemme...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen