Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Beskyttelsesfilm
Fra : DS

Dato : 13-06-06 16:24

Hej alle!

Jeg har lige fået et nyt digitalkamera, og en tilhørende lædertaske.

Men jeg kunne godt tænke mig at få klistret sådan noget "beskyttelsesfilm"
på LCD-displayet. Det er et 3" LCD display, der ser ENORM ridse-let ud. Og
nogle gange vil jeg også bare få brug for at proppe kamreaet i lommen, så
den skal gerne beskyttes mod ridserne.

Jeg ved at man kunne få sådan noget beskyttelsesfilm til PSP
spillekonsollen. Men har i dag været rundt til flere fotohandlere her i KBH
og ingen har det - mange påstår endda at sådan noget slet ikke findes?!

Er der evt. nogle herinde, der kan henvise til en butik (enten online eller
butik i KBH) hvor det kan købes?

På forhånd tak!

Daniel

Fra : Jacob

Dato : 13-06-06 16:29

"DS" <nospam@tome.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> findes?!
>
> Er der evt. nogle herinde, der kan henvise til en butik (enten online

prøv pdaland eller dansk datasalg. man bruger det på pda'er.
Men filmen vil ødelægge kontrasten på din skærm lidt

Fra : Thomsen

Dato : 13-06-06 17:13

> [...]
> findes?!
>
> Er der evt. nogle herinde, der kan henvise til en butik (enten online

Købte CARU Schutzfolien på Ebay.
De har til mange forskellige kameraer.
Kan ikke huske prisen, men det var ikke mange basøre.

mvh Ole

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-06-06 17:17

DS wrote:
> [...]
> KBH og ingen har det - mange påstår endda at sådan noget slet ikke findes?!

Jeg har haft god glæde af at klippe en gammeldags overhesad foil i
stykker. Du kan sætte den fast med gaffa, eller finde en mere
elegant/diskret løsning.

Bo //

Fra : Jakob

Dato : 13-06-06 19:01

In article <448ed89a$0$27532$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nospam@tome.com says...

> Er der evt. nogle herinde, der kan henvise til en butik (enten online eller
> butik i KBH) hvor det kan købes?

Kig efter beskyttelsesfolie til pda som palm pilots og lignende.

Jeg bruger det folie jeg slæbte af min nyindkøbte mobilos og det er
glimrende men en dyr løsning alt efter telefon :0)

Helt alternativt kan du prøve at kigge efter noget blødt plasticfilm der
kan købes i til fluebinding hos blandt andet www.go-fishing.dk. Det
hedder flexibody og kan fås i klar udgave for en 30 kr for et ark. Jeg
har ikke prøvet om det kan funge men det er da et forsøg værd.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-06-06 19:22

DS wrote:
> [...]

> spillekonsollen. Men har i dag været rundt til flere fotohandlere her
> i KBH og ingen har det - mange påstår endda at sådan noget slet ikke

Så ved de i hvert fald ikke hvad de snakker om. De skal bare kontakte KØFI
(44535251), de har det. Mener det koster 40-50 kroner i indkøb.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-06-06 20:18

DS wrote:

> Er der evt. nogle herinde, der kan henvise til en butik (enten online
> eller butik i KBH) hvor det kan købes?

Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : KsK

Dato : 13-06-06 20:39

:
[...]
jeg ha bare købt noget gensigt bred tape på post huset det virker fint og
glas/display tag ikke skade

KsK

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-06 20:45

"DS" <nospam@tome.com> wrote in message
> Hej alle!

> Er der evt. nogle herinde, der kan henvise til en butik (enten online
> [...]

Hej
ComputerCity har det som PDA tilbehør. Så kan du bare selv klippe det til så
det passer.

Mvh. Peter

Fra : Max

Dato : 13-06-06 20:51

Hej

> Er der evt. nogle herinde, der kan henvise til en butik (enten online
> eller butik i KBH) hvor det kan købes?

Køb en rulle selvklæbende klar plast til bogindbinding hos
boghandleren og du har til 1000 år.

Mvh Max

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-06-06 22:58

DS skrev:
> [...]
> ENORM ridse-let ud. Og nogle gange vil jeg også bare få brug for at
> proppe kamreaet i lommen, så den skal gerne beskyttes mod ridserne.

Det er jo forståeligt

> [...]
> KBH og ingen har det - mange påstår endda at sådan noget slet ikke findes?!
>
> Er der evt. nogle herinde, der kan henvise til en butik (enten online

Man bruger det tit til PDA da man hele tiden bruger en lille spids pind
til at navigere rundt. Men da vi skulle have en til vores pda var den
hunde dyr. Så vi tog et stykke overheadplastik som kan købes til en
billig penge i en hver boghandel og skar et stykke til sådan at den lige
var ½ milimeter større hele vejen rundt og pressede den ind under kanten
og det passede bare perfekt og vores skærm er stadig helt ridsefri.

Det ødelægger selvfølgelig kontrasten på skærmen men man kan aldrig
regne med at skærmen viser det rigtige, hvad angår farveforhold og
lysstyrke.

Mvh
Simon

Fra : Nicolai

Dato : 14-06-06 06:56

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> wrote in message

> [...]
> milimeter større hele vejen rundt og pressede den ind under kanten og det
> passede bare perfekt og vores skærm er stadig helt ridsefri.

Hvilken kant er det? På mit kamera der stikker display-skærmen lidt ud over
kameraet, som om det er et beskyttelseglas der sidder foran selve displayet.

> Mvh
> Simon

Nicolai

Fra : Jakob

Dato : 14-06-06 12:15

In article <448fa4f3$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, news2004
@mailme.dk says...

> Hvilken kant er det? På mit kamera der stikker display-skærmen lidt ud over
> kameraet, som om det er et beskyttelseglas der sidder foran selve displayet.

Præcis derfor kan den løsning ikke bruges. Men det gængse pda
skærmbeskytter fungerer heller ikke på den måde, men ved at overfladerne
suges mod hindanden, på samme måde som julepynt på en glasrude.

Prøv at finde noget tyndt blødt plast. Har lige prøvet en lille bid af
det der er lavet til fluebinding og det sidder MEGET godt fast uden brug
af noget klæbemiddel. Det største problem er at udgå luftbobler men det
må du selv eksperimentere med.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : DS

Dato : 15-06-06 13:33

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> wrote in message
> [...]
> det der er lavet til fluebinding og det sidder MEGET godt fast uden brug
> af noget klæbemiddel. Det største problem er at udgå luftbobler men det

Tak for alle forslagene!

Jeg starter med det fluebindings-folie, og ser om det kan bruges. Men der er
nok af forslag at gå i gang med ellers :)

Daniel

Fra : Jakob

Dato : 15-06-06 16:09

In article <4491537c$0$27526$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nospam@tome.com says...

> Jeg starter med det fluebindings-folie, og ser om det kan bruges. Men der er
> nok af forslag at gå i gang med ellers :)

Du kan evt vælge det der hedder thin skin det er vist lidt tyndere end
flexibody. Jeg vil lige undestrege at jeg altså ikke har brugt det selv
men til ca 30 for et ark kan det jo ikke gå helt galt at prøve :0)

Skriv endelig tilbage om det funger.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : DS

Dato : 16-06-06 20:04

> [...]
> flexibody. Jeg vil lige undestrege at jeg altså ikke har brugt det selv
> men til ca 30 for et ark kan det jo ikke gå helt galt at prøve :0)

Det fungerer fint! Limen ser ikke ud til at være voldsom stærk - men faktisk
ser det ud til at holde meget godt :) Der er til 2x dækning for de 30 kr. og
det må da siges at være en god pris i forhold til hvad de ellers tager rundt
omkring.

Samtidig er det relativt tykt, men man kan sagtens se billedet klart og
tydeligt på displayet. Så nu ryger kameraet bare i lommen når det er :)

Mange tak for tippet Jakob!

Daniel

Fra : Jakob

Dato : 17-06-06 01:30

In article <449313df$0$27608$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nospam@tome.com says...

> [...]
> det må da siges at være en god pris i forhold til hvad de ellers tager rundt

Ja nemlig og der er altså slet ikke lim på en fordel synes jeg. Det er
bare vacuum der holder det på plads.

> Samtidig er det relativt tykt, men man kan sagtens se billedet klart og
> tydeligt på displayet. Så nu ryger kameraet bare i lommen når det er :)

Perfekt at det virker havde længer overvejet om det ikke var brugbart
:0)

> Mange tak for tippet Jakob!

Selv tak :0)

--