Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 17-55 2.8 - en skuffelse
Fra : Stig Holmberg

Dato : 12-06-06 13:26

Har lige afprøvet min nye Canon 17-55 2.8, og efter min mening er der alt
for meget Chromarisk Abberation, altså lilla kanter rundt om højlys.

Her er et par 100% crops:

f4.0, 1/100 sec, 20mm
http://konkav.dk/musikere.jpg

f5.6, 1/125 sec, 28mm
http://konkav.dk/statue.jpg

Hvis jeg vil have blå kanter køber jeg bare en tusch og laver dem selv
Canon!

Hvad mener i? hører dette hjemme på så dyrt et objektiv?

Mvh. Stig

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-06-06 13:35

"Stig Holmberg"
> [...]
> Canon!
>
> Hvad mener i? hører dette hjemme på så dyrt et objektiv?

Holdakæft, det er da godtnok ikke godtnok, retur med den,
der er noget helt galt.. -max-

Fra : waal

Dato : 12-06-06 14:38

> "Stig Holmberg"

> Holdakæft, det er da godtnok ikke godtnok, retur med den,
> der er noget helt galt.. -max-

Det må vist være en bytter
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_1755_28/index.htm

Fotobranchen ligner efterhånden bilbranchen (find 5 fejl)

mvh
Michael

Fra : Stig Holmberg

Dato : 12-06-06 21:44

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_1755_28/index.htm
>
> Fotobranchen ligner efterhånden bilbranchen (find 5 fejl)

Man skal bare købe 10 stk. af hvert objektiv og returnere de 9 der ikke er
gode.

Åbenbart er det svært at holde tolerancerne små nok i produktionen, men
Canon er vel ikke de eneste der har det problem.

Mvh. Stig

Fra : waal

Dato : 12-06-06 22:34

"Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Åbenbart er det svært at holde tolerancerne små nok i produktionen, men
> Canon er vel ikke de eneste der har det problem.

næppe

Michael

Fra : Stig Holmberg

Dato : 12-06-06 21:45

> "Stig Holmberg"

> Holdakæft, det er da godtnok ikke godtnok, retur med den,
> der er noget helt galt.. -max-

Ja, glasskåret må retur til Holmegaard.

Mvh. Stig

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 16:22

> [...]
> Canon!
>
> Hvad mener i? hører dette hjemme på så dyrt et objektiv?

Næh, du har vist fået mere end normalt. Desuden, kan du ikke stille skarpt?
Her er den vist også gal.
Håber ikke du har købt den i Langbortistan, for den må retur.
Gert

Fra : Stig Holmberg

Dato : 12-06-06 21:47

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skarpt? Her er den vist også gal.
> Håber ikke du har købt den i Langbortistan, for den må retur.

Er heldigvist købt i dansk netbutik!

Mvh. Stig

Fra : CanonKnud

Dato : 12-06-06 19:22

Stig Holmberg:
> [...]
>
> Hvis jeg vil have blå kanter køber jeg bare en tusch og laver dem selv Canon!
>
> Hvad mener i? hører dette hjemme på så dyrt et objektiv?

For mig at se er den helt gal med hvidbalancen på musikerne, og
statuen er overbelyst. Prøv igen inden du returnerer. Og vær opmærksom
på at du ikke har fået lavet nogle extreme indstillinger på kameraet,
prøv Parameter 1 under parametre.
mvh Knud

Fra : Stig Holmberg

Dato : 12-06-06 21:57

"CanonKnud" <bonke@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> statuen er overbelyst. Prøv igen inden du returnerer. Og vær opmærksom
> på at du ikke har fået lavet nogle extreme indstillinger på kameraet,

Mit kamera står på Parametre 2, ingen extreme indstilllinger, plejer at lave
alt i PS da jeg kører RAW.

Billederne er ikke justerede for farvebalance eller exponering, men tror
ikke det har så meget at gøre med det CA der ses.

Mvh. Stig