Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
flash-reader
Fra : JH

Dato : 07-06-06 22:13

Er der nogle der har en idé om, om det er hurtigst at bruge en USB 2 CF
flashreader eller en PC-Card CF-reader når jeg skal overføre billeder fra
kort til min bærbare?
På forhånd tak!

Fra : Michael L

Dato : 07-06-06 23:32

Det er en USB 2.0 reader og der er temmelig stor forskel. Mener at
sidst jeg brugte en PC-card reader to det 8-10 minutter for et 1GB
Sandisk Extreme III kort, mens med en USB læser tager det under 2
minutter.

- Michael

Fra : Mogens Hansen

Dato : 08-06-06 06:20

"JH" <nospam@nospam.nospam> wrote in message
> Er der nogle der har en idé om, om det er hurtigst at bruge en USB 2 CF
> flashreader eller en PC-Card CF-reader når jeg skal overføre billeder fra
> kort til min bærbare?

Der er forskel på hastigheden indenfor både USB 2 og PC-Card.
Almindelige PC-Card læsere (som f.eks. SanDisk Ultra PC Card Adapter) er
langsomme og belaster CPU'en fuldstændigt (under MS Windows XP) når der
læses og skrives. Det gør det både irriterende at arbejde med, fordi
computeren låser så man ikke kan lave andet, men værre er at den også bruger
strøm så hurtigt den har lært.
Et Lexar High-Speed 32-bit CardBus Reader er langt bedre, bortset fra der
skal installeres specielle drivere. På min bærbare er det harddisken der
sætter grænsen for hvor hurtigt der kan overføres til PC'en (så vidt jeg
husker 6-7 MB/sek) og CPU'en belastes kun lidt. Faktisk er det hurtigere at
arbejde direkte på flash-kortet end på harddisken.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : njesp

Dato : 08-06-06 06:44

Mogens Hansen wrote:
> [...]
> husker 6-7 MB/sek) og CPU'en belastes kun lidt. Faktisk er det hurtigere at
> arbejde direkte på flash-kortet end på harddisken.

Min SanDisk USB2 ImageMate CF Reader giver lige godt og vel 9 MB/sek ved
læsning.

--Niels

Fra : Jacob

Dato : 08-06-06 16:18

> [...]
> husker 6-7 MB/sek) og CPU'en belastes kun lidt. Faktisk er det hurtigere
> at arbejde direkte på flash-kortet end på harddisken.

pcmcia er meget hurtigere end usb2. Men det er kortet der sætter grænsen.
eller den softweare der styrer pcmcia porten.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 08-06-06 17:46

"Jacob" <bip@bop.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> pcmcia er meget hurtigere end usb2. Men det er kortet der sætter grænsen.
> eller den softweare der styrer pcmcia porten.

Jeg tror ikke kun det er et software problem. Så havde nogen vel løst det og
Lexar kortet er også almindeligt brugt på bærbare Mac med en særlig driver.

Venlig hilsen

Mogens Hansen