onclick
Fra : gc

Dato : 17-08-06 13:24

Jeg har følgende linie der virker !

echo "<input type='button' value='Login' onClick='history.go(-1)'>";

men hvordan får jeg den til at linke direke til f.eks.
.../userlogin/userlogin.php

jeg kan skutte få det til at du'

mvh
Gert

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 17-08-06 15:07

gc skrev:
> Jeg har følgende linie der virker !
>
> echo "<input type='button' value='Login' onClick='history.go(-1)'>";
>
> men hvordan får jeg den til at linke direke til f.eks.
> ../userlogin/userlogin.php

<form action="/userlogin/userlogin.php">
   <input type="submit" value="Login" />
</form>

Den form for spørgmål hører til i dk.edb.internet.webdesign.html og ikke
i en php nyhedsgruppe...

/Jeppe

Fra : gc

Dato : 17-08-06 16:15

> <form action="/userlogin/userlogin.php">
> <input type="submit" value="Login" />
> </form>

Det drejer sig om en en php fil, bemærk "echo"
jeg vil gerne have en link-knap der skifter afhængig af om brugeren
er logget på eller ej.

Her er min forsøgskode !

<?php
if ($session['userid'] != ''){ //der er en bruger logget på
echo "<color=white><a href=../userlogin/logout.php>Log Ud</a>";
//echo "<input type='button' value='Login' onClick='history.go(-1)'>";
}
else { //der er ingen bruger logget på
//echo "<input type='button' value='Login'
onClick='../userlogin/userlogin.shtml'>";
echo "<color=white><a href=../userlogin/login.shtml>Log ind</a>";
}
?>

men jeg vil altså gerne have en knap i stedet for alm. tekst link.

> Den form for spørgmål hører til i dk.edb.internet.webdesign.html og ikke
> i en php nyhedsgruppe...

nul putte

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 17-08-06 16:33

> [...]
> onClick='../userlogin/userlogin.shtml'>";
> echo "<color=white><a href=../userlogin/login.shtml>Log ind</a>";

Vil foreslå noget ligende:

//Hvis brugeren er logget ind
if($session['userid']){
echo "<font style='font-color: white;'><a
href='../userlogin/logout.php'>Log ud</a></font>";

//Hvis brugeren ikke er logget ind
}else{
echo "<form action='../userlogin/login.shtml'><input type='submit'
value='Log ind' /></form>";
}

> nul putte

Hmmm mærkelig kommentar når jeg prøver at fortælle dig at det eneste du
skal rette er i din html-kode, som ikke har noget med php at gøre...

/Jeppe

Fra : Dan Storm

Dato : 17-08-06 16:40

Jeppe Christensen skrev:

> Hmmm mærkelig kommentar når jeg prøver at fortælle dig at det eneste du
> skal rette er i din html-kode, som ikke har noget med php at gøre...

Han kan bare lære at formulere sig ordentlig den første gang.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Michael Zedeler

Dato : 17-08-06 18:52

Dan Storm wrote:

> Han kan bare lære at formulere sig ordentlig den første gang.

At I overhovedet gider...

Mvh. Michael.

Fra : Kasper Johansen

Dato : 18-08-06 07:22

Jeppe Christensen skrev:
> [...]

Det er sørgeligt at se det sprog-brug i en ellers god gruppe.

Men flot at du ser bort fra det, og hjælper ham alligevel.

Kasper Johansen

Fra : Dan Storm

Dato : 17-08-06 16:39

gc skrev:

> nul putte

Det handler om at du ikke har formuleret dig korrekt. Og der er bestemt
ingen point at hente ved at svare på den måde du gør.

Dit spørgsmål lød:
> echo "<input type='button' value='Login' onClick='history.go(-1)'>";
>
> men hvordan får jeg den til at linke direke til f.eks.
> ../userlogin/userlogin.php

Dit spørgsmål fortæller på _ingen_ måde at du bruger sessions og kræver
et dynamisk løsning på noget som vi heller ikke direkte se hvad er!

En mulig løsning ville være:
<?php

if (isset($_SESSION['userid']))
{ //der er en bruger logget på
echo '<input type="button" value="Login"
onClick="self.location=\'login.php\'">';}
else
{ //der er ingen bruger logget på
echo '<input type="button" value="Logout"
onClick="self.location=\'logout.php\'">';}

?>

Ret til efter behov.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : gc

Dato : 17-08-06 19:33

Tak for jeres input, det virker nu.

Beklager at jeg glemte efter "nul putte".
uha da da.

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 17-08-06 21:19

> Beklager at jeg glemte efter "nul putte".
> uha da da.

Velkommen til min ignore-liste...

/Jeppe

Fra : gc

Dato : 18-08-06 07:06

> Velkommen til min ignore-liste...

ditto

Fra : Jesper H

Dato : 24-08-06 16:08

gc skrev:

> Det drejer sig om en en php fil, bemærk "echo"
> jeg vil gerne have en link-knap der skifter afhængig af om brugeren
> er logget på eller ej.
>
> men jeg vil altså gerne have en knap i stedet for alm. tekst link.

"echo" eller ej, php-fil eller ej, så er det stadig et html-specifikt
spørgsmål. Dit første eksempel er endda javascript. At du bruger PHP
til at sammensætte HTML-strengen med er som sådan uden betydning, da
knappen i sidste ende "skal stå" i den færdige klump HTML(+ evt.
javascript) der sendes til brugeren, for at knappen kan vises på
skærmen.

> nul putte

En vis underlegenhed ville være klædeligt når man beder om hjælp,
specielt hvis man ønsker svar

Godt at høre at det virker nu.

Mvh
Jesper