Teste for fejl undertrykt med @
Fra : Martin Larsen

Dato : 14-08-06 23:07

Hej

Man kan undertrykke warnings med @-prefixet, fx @getimagesize().

Men hvordan tjekker man så om der blev genereret nogen fejl? Man kan
selvfølgelig se at funktionen returnerede FALSE, men på et mere generelt
niveau må det være muligt at se om der lige blev genereret en
fejl/advarsel???

Hilsen
Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-08-06 23:24

On Tue, 15 Aug 2006 00:06:52 +0200, Martin Larsen wrote:

> [...]
> selvfølgelig se at funktionen returnerede FALSE, men på et mere generelt
> niveau må det være muligt at se om der lige blev genereret en
Anvender du PHP5? Hvis ja, så omkrans det med try/catch
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-08-06 23:25

Michael Rasmussen wrote:

> Anvender du PHP5? Hvis ja, så omkrans det med try/catch

Tak, men det er desværre PHP4 .... (kender godt try/catch)

Martin

Fra : Martin

Dato : 15-08-06 00:05

Martin Larsen wrote:
> [...]
> selvfølgelig se at funktionen returnerede FALSE, men på et mere generelt
> niveau må det være muligt at se om der lige blev genereret en

Du kan muligvis bruge en af PHP error funktionerne
<http://de.php.net/manual/en/ref.errorfunc.php>

Måske debug_backtrace kan bruges
<http://de.php.net/manual/en/function.debug-backtrace.php>

Det er dog ikke et område jeg har været inde i før - så jeg er dig et
ordentligt svar skyldigt.

Du kan også evt istedet for at lave en @funktion så bruge
Så bruge <http://de.php.net/manual/en/function.set-error-handler.php>
før din funktion og fjerne den igen efter din funktion.