Etellerandet.domæne.dk/test.php fejl! HJÆL~
Fra : Ralle

Dato : 14-08-06 12:48

hejsa...

Når jeg laver filen test.php i roden af mit bibliotek, (på min
egen maskine, bruger wamp til php og apach, og mysql)

skriver jeg i test.php:

<?
$address=explode('.',$_SERVER['HTTP_HOST']);
$subdomain='';
if (count($address)>2) { // Der er angivet et subdomæne.
$subdomain=array_shift($address);
}
echo "Hej $subdomain. Dette er en test.";
?>

som bertel (mener nok det var ham) sagde jeg skulle skrive for at
det virkede, men den skriver når jeg loader bare siden, test.php:

" 2) { // Der er angivet et subdomæne.
$subdomain=array_shift($address); } echo "Hej $subdomain. Dette
er en test."; ?> " (uden " ")

og hvis jeg loader etellerandet.localhost/test.php skriver den
siden kunne ikke vises,

Nogle der kan hjælpe??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 14-08-06 12:51

Ralle wrote:
> [...]
> er en test."; ?> " (uden " ")
>
> og hvis jeg loader etellerandet.localhost/test.php skriver den

Først og fremmest har du brug for at få at vide hvad der faktisk
foregår. Det kan Internet Explorer ikke fortælle dig. Enten kan du hente
en anden browser, eller også kan du (hvis du kører Winsovs):

1. Åbn "Kør..." - menuen.
2. Skriv (efterfulgt af retur)

telnet localhost 80

3. Skriv (efterfulgt af retur)

GET /test.php HTTP/1.1

4. Skriv (efterfulgt af retur)
Host: localhost

Klip det, der står ud og send det her.

Desuden er det også en god idé at kigge i logfilerne fra Apache. Der
står helt sikkert også noget brugbart.

Mvh. Michael.

Fra : Ralle

Dato : 14-08-06 12:59

> [...]
> Host: localhost
>
> Klip det, der står ud og send det her.
>
> Desuden er det også en god idé at kigge i logfilerne fra Apache. Der

jeg har skrevet det sådan her: telnet localhost 80 retur GET /test.php
HTTP/1.1 retur Host: localhost

den kommer op med en sort box, hvor den skriver noget i, og så lukker den
den med det samme (hurtigere end jeg kan nå at se hvad der står!)

hvordan kan jeg gøre så jeg kan se hvad der står?

Ralle

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-08-06 13:13

Ralle skrev:

> skriver jeg i test.php:

> <?
> $address=explode('.',$_SERVER['HTTP_HOST']);
> $subdomain='';

Du er vel ikke kommet til at skrive " i stedet for ''?

" er ét dobbelt anførselstegn. '' er to enkelte. Det er
forbistret vanskeligt at se forskel.

--
Bertel

Fra : Ralle

Dato : 14-08-06 13:16

Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Du er vel ikke kommet til at skrive " i stedet for ''?
>
> " er ét dobbelt anførselstegn. '' er to enkelte. Det er
> forbistret vanskeligt at se forskel.

jeg kopirede blot det du skrev i et andet indlæg, (til mig)

så nej jeg har skrevet det som det skal stå...

Ralle