MySql "information_schema" må tabellerne s~
Fra : Ole

Dato : 05-08-06 12:57

Hej NG
Jeg er absolut newbie så jeg ved ikke noget om MySQL-administration.

Jeg har et webhotel ved unoeuro på en linux-server og med tilhørende
MySQL-database.

Jeg ser nu at der er to databaser, nemlig den som jeg selv har bedt om og så
en der hedder "information_schema". Hvad er det for en database, og er det
noget jeg skal pille ved - kan jeg slette den.

Når jeg ikke har noget CMS oppe at køre, er "information_schema" fuld af
tebeller, mens "min egen" er uden tabeller.

Hvad med de tabeller der er i "information_schema", er det nogen jeg bare
skal lade være i fred?

Ole

Fra : Jens E.

Dato : 05-08-06 16:00

Ole wrote:

> Hvad med de tabeller der er i "information_schema", er det nogen jeg bare
> skal lade være i fred?

Jeg mener ikke at du kan slette dem, da de ikke er tabeller i traditionel
forstand. Lad dem være. De er en del af databasen og gør ingen skade.

Google er din ven, hvis du vil vide hvad information_schema bruges til.

--
Jens

Fra : Ole

Dato : 05-08-06 21:13

"Jens E." <qh7r26l02@sneakREMOVEMEemail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forstand. Lad dem være. De er en del af databasen og gør ingen skade.
>
> Google er din ven, hvis du vil vide hvad information_schema bruges til.

Takker - jeg lader dem være

Fra : Kasper Johansen

Dato : 06-08-06 12:07

Ole skrev:
> Hvad med de tabeller der er i "information_schema", er det nogen jeg bare
> skal lade være i fred?

"information_schema" og "mysql" databasen er system-databaser. De
behøver sågar ikke engang være "rigtige" databaser, men bare noget som
der er sat til din rådighed.

Du gør bedst ved ikke at pille for meget ved dem, men mindre det er
absolut nødvendigt. Disse databaser giver dig alternative muligheder for
f.eks. at tilføje brugere til din database eller lignende - men det er
nok bedst, at du bruger de normale kommandoer, som der står beskrevet i
MySQL-manualen, hvis du ønsker at ændre tabellernes indhold.

Kasper Johansen