send en kopi af mails til Sendt-folder vha~
Fra : hygum

Dato : 05-08-06 09:15

Jeg har en form på en side, jeg bruger til at sende mails ud. Men jeg
vil gerne have dem jeg sender lagt ind i Sendt-folderen på min konto
på min IMAP-mailserver.

Det må være en funktion, der skal køres efter mail()-funktionen. Men
hvordan skal den se ud i PHP?

Fra : Michael Zedeler

Dato : 05-08-06 11:18

hygum wrote:
> [...]
> på min IMAP-mailserver.
>
> Det må være en funktion, der skal køres efter mail()-funktionen. Men

Det bedste, du kan gøre, er at få sat noget op så du kan sende en mail,
der ender direkte i den folder. Det vil være den mest fleksible løsning.
Mange postservere understøtter faktisk direkte addressering af
IMAP-foldere. Med kombinationen sendmail+cyrus kunne man skrive
bb+users.<login>.Sent@<domænenavn> for at hælde noget i Sent-mappen
tilhørende brugeren med login <login>. Det forudsætter dog at man
fortæller IMAP-serveren at den pågældende mappe skal acceptere at
anonyme brugere hælder mails i den folder.

Mvh. Michael.