http_redirect?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-06 19:01

Hej alle

Jeg ville prøve at bruge http_redirect() i et script, men
serveren meldte om undefined function: http_redirect().

Er det fordi der er en del der ikke er installeret på serveren?
Eller er der noget der skal kobles til med en særlig kommando?

--
Bertel

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 02-08-06 19:26

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
>
> Er det fordi der er en del der ikke er installeret på serveren?
> Eller er der noget der skal kobles til med en særlig kommando?

http://php.net/header

mvh
Johan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-06 20:51

Johan Holst Nielsen skrev:

> http://php.net/header

Hvad har det med mit spørgsmål at gøre?

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-08-06 20:53

Bertel Lund Hansen explained :

> Hvad har det med mit spørgsmål at gøre?

At du ved at sende 2 headers opnår en http redirect.

"I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been
more specific." - Lily Tomlin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-06 20:59

Henrik Stidsen skrev:

> At du ved at sende 2 headers opnår en http redirect.

Hvilke to?

Men det besvarer ikke mit spørgsmål om hvordan jeg får
http_redirect og mange andre kommandoer aktiveret.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-08-06 21:13

Bertel Lund Hansen explained :

> Hvilke to?

Location
307 Temporary Redirect
eller 301 Moved Permanently hvis det er en permanent redirect.

> Men det besvarer ikke mit spørgsmål om hvordan jeg får
> http_redirect og mange andre kommandoer aktiveret.

Er sandsynligvis fordi de er en del af et modul duikke har kompileret
med i PHP. http_redirect ser ud til at høre til et PECL modul (?)

"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-08-06 07:44

Henrik Stidsen wrote:

> Er sandsynligvis fordi de er en del af et modul duikke har kompileret
> med i PHP. http_redirect ser ud til at høre til et PECL modul (?)

Yep - er i PECL - står der også (rimeligt) tydligt i manualen ;)

Under Installation (http://dk2.php.net/manual/en/http.install.php) står
der "This PECL extension is not bundled with PHP". Og henviser til
(http://pecl.php.net/package/pecl_http)

mvh
Johan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-06 11:54

Johan Holst Nielsen skrev:

> Yep - er i PECL - står der også (rimeligt) tydligt i manualen ;)

Eftersom jeg ikke driver nogen server, går jeg let hen over alt
hvad der har med installation at gøre.

Hvordan tjekker jeg om det er installeret på mit webhotel? Eller
skulle det bare virke uden videre hvis det er på plads?

Hvis det ikke er installeret og jeg ikke ser nogen fremtid i at
få det ordnet på et hotel som jeg sikkert skifter, er jeg
interesseret i at vide hvordan jeg så midt i noget PHP kan sende
brugeren hen til en anden side. P.t. bruger jeg et
metatag-redirect, og det kan gå an fordi dagens computere er så
hurtige, men det er ikke så fikst.

--
Bertel

Fra : Leonard

Dato : 03-08-06 12:39

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>interesseret i at vide hvordan jeg så midt i noget PHP kan sende
>brugeren hen til en anden side.

header(location: url_til_ny_side);

læs om header i php-manualen, du ved hvor den er.

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : René Lønstrup

Dato : 03-08-06 12:46

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> brugeren hen til en anden side. P.t. bruger jeg et
> metatag-redirect, og det kan gå an fordi dagens computere er så

Forudsat at du endnu ikke har sendt output til browseren (hvilket også
indebærer evt. html kode eller whitespace inden <?php ?>), kan header som
sagt gøre det:
header("Location: http://www.mywebsite.com/somepath/index.php");

Hvis du har brug for at kunne sende output inden du når til at redirecte,
kan du bruge output buffering til at sikre at outputtet ikke bliver sendt
før du fyrer header().
http://dk2.php.net/manual/en/function.ob-start.php

I de fleste tilfælde vil det dog IMHO være fordelagtigt at omskrive scriptet
så header() fyres så tidligt som muligt (og inden output bliver genereret).

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-08-06 14:53

Bertel Lund Hansen wrote:

> Eftersom jeg ikke driver nogen server, går jeg let hen over alt
> hvad der har med installation at gøre.

Fint :) Det er dog vigtigt da mange af funktionerne i PHP ligger i
eksterne moduler osv... på installationssiden står der altid om den er
bundlet eller hvorledes man indstallerer...

> Hvordan tjekker jeg om det er installeret på mit webhotel? Eller
> skulle det bare virke uden videre hvis det er på plads?

Yep - Undefined Function betyder kort sagt den ikke er installeret.
Ellers burde du kunne se noget info vedrørende det loadede extension i
en phpinfo();

> [...]
> brugeren hen til en anden side. P.t. bruger jeg et
> metatag-redirect, og det kan gå an fordi dagens computere er så

Det var derfor jeg i første omgang sendte linket til header(). Beklager
jeg ikke tydeliggjorde nok hvad jeg mente med linket :)

Mvh
Johan