Newbie: Sende en mail vha. php
Fra : Anders M

Dato : 19-07-06 19:46

Hejsa

Jeg har tidligere arbejdet i ASP, men har nu fået en opgave, hvor
webhotellet kun understøtter PHP. Og jeg kaster mig frisk og energisk over
opgaven, vel vidende at jeg støder ind i ustyrligt trivielle problemer

I ASP har man typisk en komponent (f.eks. JMail) som man kan kalde
funktioner i til at sende en mail ud.

Hvordan fungerer tilsvarende i PHP?

Jeg skal lave en simpel kontaktformular, hvor jeg vil køre lidt
formularfelt-validering og opsætning af email før den ryger ud. Derudover
kan man i kontaktformularen vælge en af to modtagere, hvilket PHP også skal
"tage sig af".

Nogen bud?

Anders

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-07-06 20:32

Anders M wrote on 19-07-2006 :
> Hvordan fungerer tilsvarende i PHP?

http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php

Du bliver glad for PHP manualen :)

"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-07-06 21:47

On Wed, 19 Jul 2006 21:31:35 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php
>
>Du bliver glad for PHP manualen :)

Der er desværre så rå adgang, at det giver problemer - det samme kan
siges om fx mysql-funktionerne.

Jeg vil anbefale, at man finder en passende php-klasse til formålet,
fx phpmailer.
--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 19-07-06 23:46

Peter Brodersen skrev:

> Der er desværre så rå adgang, at det giver problemer - det samme kan
> siges om fx mysql-funktionerne.
>
> Jeg vil anbefale, at man finder en passende php-klasse til formålet,
> fx phpmailer.

Tja, man kan titte innom eZ Components da...

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Anders M

Dato : 20-07-06 08:22

"Erlend Klakegg Bergheim" <bergheim-remove@stud.ntnu.no> wrote in message

> Tja, man kan titte innom eZ Components da...

Tusind tak for svarene.

Anders