Gæstebog og Kalender.
Fra : Kristian

Dato : 08-07-06 19:30

hej jeg vil gerne lave en gæstebog som skal "bygges" ind i min
hjemmeside www.specters.regulatorz.dk, i midten hvor teksten
står. Nogle forslag til dette?

Så vil jeg også gerne lave en kalender som skal placeres på samme
måde. Man skal kunne lave events i den så andre personer der
besøger hjemmesiden kan tilmelde sig forskellige events, brugerne
skal have brugernavn og password som jeg også skal have nogle til
at hjælpe mig med.

Hvis i kan hjælpe mig eller kender nogle færdige scripts til
disse formål, så vær venlig og poste dem til mig

Mvh
Kristian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Joergensen

Dato : 09-07-06 11:09

Kristian <mudde@jubiimail.dk> writes:

> [...]
> besøger hjemmesiden kan tilmelde sig forskellige events, brugerne
> skal have brugernavn og password som jeg også skal have nogle til

Hvad skal du have hjaelp til? Proev at spoerge lidt mere konkret.
Hvilke ting er du i tvivl om?

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Kristian

Dato : 09-07-06 19:37

Lige nu har jeg fået en gæstebog op og køre, men der kommer en error
nederst på siden, når man trykker på læs gæstebog og Administration.
Her har jeg brug for lidt hjælp til at finde fejlen :)

Og så søger jeg en kalender hvor man kan lave nogle events.
Så at alle brugere får et brugernavn og password.
Admin skal kunne lave nogle events og så skal medlemmerne kunne
"signup" til de forskellige events.

Fra : Kristian

Dato : 09-07-06 22:23

Nu har jeg selv fundet løsning med password.

Jeg har valgt at bruge
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmysql/default.php hust at login
før i kan se det.

Men når jeg bruger SQL forespørgelsen kommer der en fejl, denne:

SQL-forespørgsel:

CREATE TABLE users(

id int( 10 ) unsigned DEFAULT '0' NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
brugernavn varchar( 16 ) ,
PASSWORD varchar( 16 ) ,
PRIMARY KEY ( id )
)
MySQL returnerede:

#1067 - Invalid default value for 'id'

Kan nogle fortælle mig hvad den så skal sættes til?

Og søger statid svar til det med den "kalender" og hvorfor der kommer
en fejl i gæstebogen

Fra : Dennis Munding

Dato : 10-07-06 06:43

Hej Kristian!
"Kristian" <mudde@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> MySQL returnerede:
>
> #1067 - Invalid default value for 'id'
>
> Kan nogle fortælle mig hvad den så skal sættes til?

Jeg kan ikke huske det helt, men jeg mener, at du skal fjerne "DEFAULT
'0'" - havde nemlig selv problemer med det engang....

> Og søger statid svar til det med den "kalender" og hvorfor der kommer
> en fejl i gæstebogen

Her må jeg melde pass...

Dennis Munding
Web-master
http://skovaa-munding.dk/, http://mundings-memorial.dk/
http://cantica.dk/, http://pe-vagtservice.dk/,
http://eds-denmark.dk/

Fra : Martin

Dato : 10-07-06 11:29

Dennis Munding wrote:

> Jeg kan ikke huske det helt, men jeg mener, at du skal fjerne "DEFAULT
> '0'" - havde nemlig selv problemer med det engang....

Nemlig man kan ikke have en DEFAULT på et auto_increment felt.

Så linjen skal se således ud
id int( 10 ) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT ,

Gæstebogen, er det dit forum eller?
Kalender - og hvor er den så henne?

Send nogle links, ellers så er det umuligt bare at hjælpe når du siger
"der er en fejl"

Fra : Kristian

Dato : 10-07-06 20:29

> Gæstebogen, er det dit forum eller?
> Kalender - og hvor er den så henne?
>
> Send nogle links, ellers så er det umuligt bare at hjælpe når du siger
> "der er en fejl"
Unskyld det må i sku unskylde at jeg havde glemt et link til jer.
http://www.specters.regulatorz.dk/tagwall.php ingen fejl
http://www.specters.regulatorz.dk/skriv.php fejl som kan ses for neden
http://www.specters.regulatorz.dk/admin.php som kan ses for neden

Ok tak for hjælpen indtil vidre!

Og så et side spørsmål:
Når jeg har lavet password beskyttelse vil jeg gerne have så dem der er
registret kan redigere i deres egne profiler, men hvordan gøres dette? jeg
kender godt normale mailform men der bliver det sendt til en mail, hvordan
gør jeg så det bliver posted på selve siden ?

Fra : Martin

Dato : 11-07-06 12:09

Kristian wrote:
> http://www.specters.regulatorz.dk/skriv.php fejl som kan ses for neden

Fejlen betyder at du har 2 funktioner med navnet
conv_asc2html(), eller du har includet/required siden med funktionen på
2 gange.

Først så søger du alle filer igennem om du har 2 funktioner med samme navn.

Hvis det ikke er tilfældet, så brug require_once og include_once, der
hvor du includer/require i skriv.php (på linje 20)

> http://www.specters.regulatorz.dk/admin.php som kan ses for neden

Samme fejl som for oven.

> [...]
> kender godt normale mailform men der bliver det sendt til en mail, hvordan
> gør jeg så det bliver posted på selve siden ?

Det er en lidt større proces.

Denne kan muligvis hjælpe
<http://udvikleren.dk/Article.aspx?tech=6&id=80>

Fra : Kristian

Dato : 11-07-06 22:10

> Denne kan muligvis hjælpe
> <http://udvikleren.dk/Article.aspx?tech=6&id=80>

Linket du gav mig er faktisk det login system jeg selv vil bruge, og har
forstået det. men hvordan laver jeg en side så de selv kan redigere i deres
profil? altså i stedet for når de indtaster data i en fomular der bliver sendt
til en mail, så bliver sendt til selve hjemmesiden så man kan se den med det
samme?

Jeg fandt en andenløsning på min gæstebog, som jeg synes var meget vellykket