Hjælp, er helt på bar bund!
Fra : Henrik

Dato : 06-07-06 19:31

Hejsa

Har fået nogle *.php filer og *.sql filer tilsend som jeg skal have
tilpasset, og sat op på min hjemmeside, i den forbindelse har jeg lige et
par begynder spørgsmål:

1. Hvad skal jeg installer for at kunne læse og rediger *.php filer?
2. Hvad skal jeg installer for at kunne læse og rediger *.sql filer?
3. Er det muligt at test *.php filer før jeg lægger det op på min side?
4. Hvis Ja, hvad skal jeg så bruge?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-06 20:12

Henrik skrev:

> [...]
> par begynder spørgsmål:

> 1. Hvad skal jeg installer for at kunne læse og rediger *.php filer?

En editor. Det er simple tekstfiler.

> 2. Hvad skal jeg installer for at kunne læse og rediger *.sql filer?

En editor. Det er simple tekstfiler.

> 3. Er det muligt at test *.php filer før jeg lægger det op på min side?

Ja, men det kræver at du installerer en webserver hjemme og oven
på den lægger PHP-systemet. Selv synes jeg det er nemmere at
lægge filerne derud hvor de skal bruges og så åbne dem i
browseren.

> 4. Hvis Ja, hvad skal jeg så bruge?

Det er beskrevet i den uundværlige manual:

   http://www.php.net/manual/en/

Begynd ved "Getting started".

--
Bertel

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-07-06 21:17

Hej Henrik!

Jeg præciserer lige Bertels svar...

> En editor. Det er simple tekstfiler.

> En editor. Det er simple tekstfiler.

Eks.: NotesBlok (NotePad) - er glimrende til formålet...

> [...]
> lægge filerne derud hvor de skal bruges og så åbne dem i
> browseren.

> Det er beskrevet i den uundværlige manual:

Eller du kan hente EasyPHP her:
url: http://www.easyphp.org/ - siden er på fransk, men du har mulighed for
at skifte til engelsk...

Det indeholder både Apache (som er serveren du skal bruge), PHP og MySQL
(som bruges til at lave databaser - *.sql-filer).

Det er nemt at sætte op, men skulle du alligevel rende ind i problemer, så
skal du ikke tøve med at spørge her - jeg vil så prøve at guide dig igennem,
så godt jeg kan.

Jeg skal gøre opmærksom på, at jeg selv er PHP-newbie, men at jeg har
formået at få det til at virke uden problemer.
Men det bevirker også, at mine besvarelser kan virke lidt "tågede" eller
forvirrende om du vil, men så er jeg sikker på, at der er venlig "prof"
herinde, som nok skal oversætte mit svar til forståeligt dansk for dig...

Dennis Munding
Web-master
http://skovaa-munding.dk/, http://mundings-memorial.dk/
http://cantica.dk/, http://pe-vagtservice.dk/,
http://eds-denmark.dk/

Fra : Martin

Dato : 07-07-06 05:03

Dennis Munding wrote:
> Eller du kan hente EasyPHP her:
> url: http://www.easyphp.org/ - siden er på fransk, men du har mulighed for
> at skifte til engelsk...

Her ville jeg nok hellere anbefale XAMPP som er lavet af Apaches
"venner" - nok den mest anerkendte "all-in-one" webserver