Automatisk prepend og append i PHP
Fra : Jesper H

Dato : 06-07-06 19:08

Hej NG

Jeg er ved at lave på en ny hjemmeside, og skal bruge noget med
automatisk prepend og append til en given fil. Jeg har kigget på den
med php_value i .htacces, men desværre er serveren ikke konfigureret
så den tillader/understøtter dette. Til gengæld ser det ud til jeg
kan bruge Rewrite, og er stødt på følgende forslag:

..htaccess:
RewriteEngine On

RewriteRule ^top_and_bottom.php$ - [L]
RewriteRule \.(php|htm|html)$ top_and_bottom.php
[E=FILE:%{SCRIPT_FILENAME},L]

top_and_bottom.php:
<?php
echo 'HEAD';

include($_SERVER['REDIRECT_FILE']);

echo 'FOOT';
?>

Mit spørgsmål er så - er dette sikkert? Risikerer jeg, at onde
mennesker/scripts kan se filer på serveren som ellers er udenfor scope
(public_html)? Eller risikerer jeg at de kan inkludere noget fra en
anden (deres egen) server, som kan lave onde onde tricks?

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-06 19:31

Jesper H skrev:

> Jeg er ved at lave på en ny hjemmeside, og skal bruge noget med
> automatisk prepend og append til en given fil.

Prepend kan jeg ikke klare, men append får man ved at åbne filen
til det: fopen('logfile.dat','a');

Man kan fuske noget prepend ved at skrive en ny fil, åbne den med
'a' og så appende den gamle.

--
Bertel