Adgangskontrol for flere brugere og til hv~
Fra : Thomas Christensen

Dato : 02-07-06 22:10

Hejsa

Jeg håber, at der skulle være en, som kan hjælpe mig med, at lave
en sikker og en så enkel som mulig adgangskontrol, hvor flere
brugere ud fra deres brugernavn (eller ID) og password bliver
sendt til en på forhånd bestemt side og hver bruger hver sin
side.....
Det skal være sådan, at samme bruger kan have flere passwords,
sådan at forstå, at et password giver adgang til side 1 og
password 2 giver adgang til side 2 osv

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Thomas A. Christensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 03-07-06 07:05

Thomas Christensen skrev:
>[snip]

Har du en database?
Skal det implementeres i noget eksisterende kode?
Skal du have hjælp til at lave det eller skal vi lave det for dig?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Thomas Christensen

Dato : 10-07-06 15:11

Hej Dan
Tak for dig svar og først undskyld mit sene svar, men jeg måtte
udenbys i nogle dage, så derfor først nu.....
Jeg behøver hjælp fra bund af, da den eneste adgangskontrol jeg
kender er .htaccess......
Det vil være dejligt, at få hjælp til en opbygning fra bunden af, så
jeg også kan lære noget heraf - håber på din hjælp....
mvh
Thomas

Fra : Dan Storm

Dato : 10-07-06 23:16

Thomas Christensen skrev:
> Det vil være dejligt, at få hjælp til en opbygning fra bunden af, så
> jeg også kan lære noget heraf - håber på din hjælp....
Vi skal stadig vide hvad du har at gøre med?
Kender du overhovedet noget til PHP?
Har du en MySQL database?
Skal folk kunne oprette sig selv eller skal du selv gøre det?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Thomas Christensen

Dato : 16-07-06 00:55

Undskyld, men tålmod er vist en dyd i disse tider, hvor de fleste firmaer
har meget få folk på arbejde pga ferie - det giver en del ekstra arbejde
til de tilbageblevende, så undskyld mit sene svar.....
Min udbyder B-One tilbyder både brug af MySQL og PHP, men jeg er ingen
ørn på dette område... og jeg vil oprette folk, så de bare skal indtaste
brugernavn og kode......
Håber, at dette ikke giver dig for meget bøvl - jeg vil være MEGET
taknemmelig for hjælp til denne udførelse......

Fra : Jesper H

Dato : 10-07-06 18:59

Thomas Christensen skrev:

> [...]
> Det vil være dejligt, at få hjælp til en opbygning fra bunden af, så
> jeg også kan lære noget heraf - håber på din hjælp....

Hej Thomas

Erik Ginnerskov har skrevet noget om emnet her:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp#phmul
Emnet er "php - database og flere brugere ".

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-07-06 22:35

Jesper H wrote:

> Erik Ginnerskov har skrevet noget om emnet her:
> http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp#phmul
> Emnet er "php - database og flere brugere ".

Det script tillader godt nok flere brugere med individuelle login-koder, men
alle bliver sendt til samme side ved login. Det var ikke det, Thomas
ønskede.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/