Opensource forum?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 27-06-06 09:06

Hvilket forum kan anbefales? Jeg har kigget på phpbb som virker som den mest
oplagte, men er der andre som jeg bør kigge på?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk

Fra : JD

Dato : 27-06-06 10:43

> Hvilket forum kan anbefales? Jeg har kigget på phpbb som virker som den
> mest oplagte, men er der andre som jeg bør kigge på?

Måske er phpBB den mest oplagte for dig men det er den også for exploits.
phpBB er/har været gennemhullet som en si og du vil kunne finde tusindvis af
websider der har været defacet pga. phpBB. Uden at have dokumentation for
det, vil. jeg gætte på, at det er/har været det meste usikre forum system
igennem tiden, for jeg synes man SÅ ofte har hørt om phpBB problemer?

Jeg har en gang kørt med phpBB men blev så defacet og har sidenhen aldrig
brugt sådanne systemer. I de fleste tilfælde er det selvfølgelig et
spørgsmål om at være opdateret, men der sker så meget i phpBB, at det kan
være svært hele tiden at være 100% opdateret - og selv da kan der
selvfølgelig være problemer.

Personligt ville jeg hellere selv lave et simpelt system, hvis jeg en dag
skulle have noget lignende igen. Det mere simpelt des bedre. Det træner mig
i PHP kodning og jeg har selv 100% styr på hvordan det er lavet.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 27-06-06 11:24

"JD" <jonh@doe.xyz> skrev i en meddelelse
> [...]
> for det, vil. jeg gætte på, at det er/har været det meste usikre forum
> system igennem tiden, for jeg synes man SÅ ofte har hørt om phpBB

Har også hørt om det, og det er også grunden til at jeg efterspørger
alternativer. Det skal dog ligge på en webserver, hvor mappen bliver
password beskyttet fra htaccess - det burde vel fjerne de største ricici?

Fra : JD

Dato : 27-06-06 12:04

> Har også hørt om det, og det er også grunden til at jeg efterspørger
> alternativer. Det skal dog ligge på en webserver, hvor mappen bliver
> password beskyttet fra htaccess - det burde vel fjerne de største ricici?

Ja, hvis det kun er kendte brugere der har adgang til systemet via
..htaccess, så ville jeg også turde benytte systemet. I værste fald kan du da
finde frem til den pågældende bruger der har forårsaget hændelsen.

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 27-06-06 19:50

On Tue, 27 Jun 2006 12:24:24 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote:

>Har også hørt om det, og det er også grunden til at jeg efterspørger
>alternativer. Det skal dog ligge på en webserver, hvor mappen bliver
>password beskyttet fra htaccess - det burde vel fjerne de største ricici?
Hej Thomas

Jeg ville benytte pnphpbb2, som er postnukes variant af phpbb2.
Jeg har kørt i tre år med dette forum UDEN defacing, det er phpbb2,
der simpelthen er programmeret til at køre under postnuke.
Du mærker ingen forskel på originalen og postnukes udgave.
jeg er dig eventuel behjælpelig med opsætning

Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 7,-/md. inkl. 5 GB trafik/md. Nok til de fleste.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/
Ærlig og UDEN gummiparagraffer. Trafik til priser du forstår.

Fra : AF

Dato : 28-06-06 15:36

Mogens Jørgensen - www.easywebhost.org skrev i

[ ... ]
> Jeg ville benytte pnphpbb2, som er postnukes variant af phpbb2.

Og den kører også uden at have postnuke installeret?

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 28-06-06 19:16

On Wed, 28 Jun 2006 16:36:01 +0200, "AF" <dewnull@tiscali.invalid>
wrote:

>Og den kører også uden at have postnuke installeret?

Da det er et postnuke modul, kan det ligesom ikke lade sig gøre.

Fra : AF

Dato : 29-06-06 07:40

> Da det er et postnuke modul, kan det ligesom ikke lade sig gøre.

OK, det var vel egentlig også det svar jeg forventede, men der kunne jo være
noget jeg havde misforstået

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok den mest besøgte landsby-webside

Fra : Jakob Munck

Dato : 27-06-06 19:37

Et board som ikke er så overfyldt med features som phpbb:

http://www.punbb.org/about.php

Det ser godt ud, men jeg har ikke prøvet det selv.

v.h.
Jakob

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 27-06-06 20:18

Hej Jacob

Jeg synes nu ikke det er overfyldt, nu mener jeg selve phpbb2 og ikke
alle ekstra modulerne.

Du bør nok skjule din webspeed mail adresse, da du ellers uforvarent
kan havne i en spammers database, da de scanner nyhedsgrupperne for
mail-adresser de kan spamme.

Bare som en advarsel

Fra : Kasper Lund

Dato : 27-06-06 13:13

On Tue, 27 Jun 2006 10:05:46 +0200, .°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Hvilket forum kan anbefales? Jeg har kigget på phpbb som virker som den mest
> oplagte, men er der andre som jeg bør kigge på?
>
> På forhånd tak.

Jeg har leget lidt med www.xoops.org det virker ret godt imo.
Men mon ikke det kan være lidt hip som hap om man vælger det ene eller
det andet, i bund og grund er de jo ret ens.

/Kasper

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-06-06 14:08

http://www.simplemachines.org/ ?