søgeside indeksering af php sider
Fra : aerangis@gmail.com

Dato : 22-06-06 10:10

Jeg vil høre om jeg kan regne med at google f.eks. vil indeksere php
sider med variable

F.eks.linker http://www.orkidevinduet.dk/orkidedata.php til bl.a.
http://www.orkidevinduet.dk/orkidedata.php?ge=Aerangis&sp=fastuosa og
mange flere sider (med tiden)

Når "hoved" php siden bliver indekseret vil resten så også blive
taget med? Eller skal jeg rette i nogle meta tags? Siden er slet ikke
færdig, men når tabellerne er fuldt opdatert vil der være link til
til rigtig mange sider, som jeg egentlig gerne vil have indekseret.

Vil bare gerne gør det rigtigt første gang, så råd modtages gerne.

mvh/ Karen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-06-06 11:07

Den 22-06-06 11.09 skrev aerangis@gmail.com følgende:

> Når "hoved" php siden bliver indekseret vil resten så også blive
> taget med?

Hvis der er links til de andre sider, så ja.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : aerangis@gmail.com

Dato : 22-06-06 12:23

Mange tak, startsiden vil indeholde en lang liste af links med
parametre værdier i linket eller hvad man nu kalder det.

mvh/ Karen, helt ny php/mysql hjemmeprogrammør, men syntes det er ret
sjovt

Fra : phpartikler.dk

Dato : 22-06-06 12:49

Du kan sagtens bruge parameter overførsel via url'en uden at google brokker
sig, DOG er der denne lille undtagelse som er sakset fra googles faq:

"Don't use "&id=" as a parameter in your URLs, as we don't include these
pages in our index."

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-06-06 13:16

On Thu, 22 Jun 2006 13:48:48 +0200, "phpartikler.dk"
<webmaster@phpartikler.dk> wrote:

> [...]
>sig, DOG er der denne lille undtagelse som er sakset fra googles faq:
>
>"Don't use "&id=" as a parameter in your URLs, as we don't include these

Det lyder ret spøjst, idet man let kan finde mange på Google, fx:
http://www.google.dk/search?q=inurl%3Aid%3D123

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : Leonard

Dato : 22-06-06 13:32

Peter Brodersen <usenet2006@ter.dk> wrote:

>Det lyder ret spøjst, idet man let kan finde mange på Google, fx:
>http://www.google.dk/search?q=inurl%3Aid%3D123

Mon ikke der er forskel på om der står ?id= eller &id=

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-06-06 00:49

On Thu, 22 Jun 2006 14:31:30 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Mon ikke der er forskel på om der står ?id= eller &id=

Næppe. For det første er rækkefølgen som sådan ligegyldig (med
forbehold for at den samme variabel optræder flere gange), og for det
andet findes der også resultater i den dur her.

Jeg fandt nogle resultater deriblandt, hvilket fx kan ses med en helt
specifik søgning på fx: site:www.bienal-flamenco.org inurl:id=
http://www.google.com/search?q=site%3Awww.bienal-flamenco.org+inurl%3Aid%3D

Her er der mange resultater med querystrings i stil med:
....?language=&seccion=27&id=3&secciontipo=0&type=accessible&roles=0,0&menu=3&idmenu=3
Det er vel at mærke ikke kun, når man søger specifikt, at de
resultater optræder på Google.

Så det virker lidt mærkeligt, at de nævner den detalje - i hvert fald
med det argument.

Fra : Martin

Dato : 24-06-06 12:31

phpartikler.dk wrote:
> "Don't use "&id=" as a parameter in your URLs, as we don't include these
> pages in our index."

Det må være fra deres gamle FAQ, for i starten da google lige var
startet, der havde de "problemer" med at indexere URLs ordentligt, men
ikke idag.

Men selvfølgelig ser det jo altid pænere ud som domæne.dk/nyheder/23 :)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-06-06 16:43

On Sat, 24 Jun 2006 13:30:58 +0200, Martin <news@natten-i.dk> wrote:

>Det må være fra deres gamle FAQ, for i starten da google lige var
>startet, der havde de "problemer" med at indexere URLs ordentligt, men
>ikke idag.

Hm, sikker?

Jeg mindes, at Google netop ikke havde den (kunstige) begrænsning i
starten.

På det tidspunkt, hvor Google kom i gang, var der mange dynamisk
genererede sider derude, hvorimod for de øvrige browseres start
handlede det mest om helt konkret bearbejdet data med udgangspunkt i
bruger-input.