find mappen version 2 ;-)
Fra : rasmus carlsen

Dato : 21-06-06 16:13

Ja jeg ved I efterhånden er lidt småtrætte af ham den irriterende Carlsen,
der stadig ikke fatter en dyt af php og stadig ikke har lært at slå op i
manualen. Jeg skal forsøge at gøre det godt igen.

Nuvel;

jeg følger denne guide: http://www.infernoforums.com/showthread.php?t=124

For dem der ikke gider læse den kommer her et kort resume: Indsæt valide
sider i et array --> link til sidenavnet (index.php?p=kontakt) osv.
Følgende indsættes i index-filen:

<?php
if (isset($_GET['p']) && in_array($_GET['p'], $validPages) &&
file_exists("includes/" . $_GET['p'] . ".txt")) {
include("includes/" . $_GET['p'] . ".txt"); }
else { include("includes/default.txt"); }
?>

Fint nok - det virker.

Hvis jeg nu for overskuelighedens skyld ønsker at placere en række valide
sider i en anden mappe, f.eks. sektion_2 ... hvordan får jeg ovenstående til
at kigge i andre mapper end includes?

(ps. har lært hvordan man får den til at kigge i en undermappe til includes=

ras

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-06-06 19:47

rasmus carlsen skrev:

> Ja jeg ved I efterhånden er lidt småtrætte af ham den irriterende Carlsen,
> der stadig ikke fatter en dyt af php og stadig ikke har lært at slå op i
> manualen.

Vi har alle været nybegyndere. Det gode ved debatgrupperne er at
man kun svarer hvis man gider.

> [...]

> sider i en anden mappe, f.eks. sektion_2 ... hvordan får jeg ovenstående til

F.eks. ved at lade mappestien være en del af den angivne
parameter:

   index.php?p=billedmappe/heste

Der er også andre metoder, men de er mere indviklede. Noget nede
i tjekkoden a la:

$page=$_GET['p']; // Jeg vil gerne af med det der $_GET ...
if ($page=='heste') $page='billedmappe/heste';

eller evt.

$page=$_GET['p'];
$fundet=0;
if (isset($page) && in_array($page, $validPages) {
   if file_exists("includes/$page.txt") $fundet=1;
   if file_exists("billedmappe/$page.txt") {
      $page="billedmappe/$page.txt";
      $fundet=1;
   }
   if file_exists("ekstramappe/$page.txt") {
      $page="ekstramappe/$page.txt";
      $fundet=1;
   }
   osv.
}

--
Bertel

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 21-06-06 21:05

> Vi har alle været nybegyndere. Det gode ved debatgrupperne er at
> man kun svarer hvis man gider.

- yes, noget meget interessant er hvor hurtigt man lærer noget af at bruge
nyhedsgrupperne.

> F.eks. ved at lade mappestien være en del af den angivne
> parameter:
>
> index.php?p=billedmappe/heste

- det var jo en ret fiks løsning. Den burde jeg selv have luret

> [...]
> $fundet=1;
> }
> if file_exists("ekstramappe/$page.txt") {

- ja det overstige lige akkurat min viden at forstå, men som ovenfor nævnt
lærer man hurtigt mange ting af nyhedsgruppen, så i næste uge forstår jeg
nok koden. Jeg løste problemet ved at oprette en ny hovedside for hver
sektion og så blot insætte det korrekte mappenavn for netop den sektion
(giver det mening? I al fald virker det)

ras

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-06 03:13

rasmus.carlsen skrev:

> nok koden. Jeg løste problemet ved at oprette en ny hovedside for hver
> sektion og så blot insætte det korrekte mappenavn for netop den sektion
> (giver det mening? I al fald virker det)

Det giver udmærket mening.

--
Bertel

Fra : rasmus carlsen

Dato : 22-06-06 08:38

> Det giver udmærket mening.

- det var godt Det er jo ikke et problem at holde styr på 7 hovedfiler,
der hver i sær bruges til at vise en håndfuld sider, der formentlig vil
vokse med tiden.

ras