PHP mailformular
Fra : Malene Hald

Dato : 20-06-06 20:55

Jeg har brugt Erik Ginnerskovs script fra hans fremragende site
www.hjemmesideskolen.dk (og også hans CSS, og det undskylder jeg på forhånd.
Skulle lure hvordan man får den fine streg rundt om selve formularen, men
har ikke helt fostået det endnu, så jeg ved godt det er på kanten til
"tyveri"..)

Det jeg ikke kan finde ud af hvordan man gør er følgende:

- Jeg vil gerne venstrestille checkboksen og fjerne rammen rundt om
- Jeg vil gerne venstrestille de to knapper
- Kan man angive en side som man bliver stillet videre til når man bruger
formularen, som så passer ind i mit design, som fx
http://www.malenehald.dk/svarmail.htm

Hele formularen findes på http://www.malenehald.dk/kontakt_php.htm

Jeg er ved at lære php, og det går.... langsomt. Så bær over med, at nogle
af spørgsmålene er så dumme, at det er pinligt jeg ikke selv kan regne dem
ud. Jeg bliver bare enormt forvirret over kode som er sværere end html og
css:)

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Malene Hald

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-06-06 00:06

Malene Hald wrote:
> Jeg har brugt Erik Ginnerskovs script fra hans fremragende site
> www.hjemmesideskolen.dk (og også hans CSS, og det undskylder jeg på
> forhånd.

Den smule kopi kan jeg leve med.

> Skulle lure hvordan man får den fine streg rundt om selve
> formularen, men har ikke helt fostået det endnu,

Sæt border på fieldset:

fieldset {
border: 1px solid #ccf;
}

> - Jeg vil gerne venstrestille checkboksen og fjerne rammen rundt om

Fjern teksten "Ønskes kopi?".

> - Jeg vil gerne venstrestille de to knapper

Læg et linebreak ind efter den første knap.

> - Kan man angive en side som man bliver stillet videre til når man
> bruger formularen, som så passer ind i mit design, som fx
> http://www.malenehald.dk/svarmail.htm

Den side er inkluderet i det php-script, der behandler data fra formularen.
Læs siden grundigt igen - sidste kodeboks.

> Jeg er ved at lære php, og det går.... langsomt.

Vi har alle været der - jeg er selv ikke kommet ret meget videre endnu, det
er et svært område.

> Så bær over med, at
> nogle af spørgsmålene er så dumme,

De eneste dumme spørgsmål er dem, man undlader at stille - dem får man ikke
svar på.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/