php problem
Fra : Joanthan

Dato : 18-06-06 20:26

jeg har et lille problem ... når jeg prøver at lave brugeren og
går ind i den her side så sker der det at den skriver:

Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL
result resource in c:\programmer\easyphp1-7\www\brugersystem.php
on line 29-31

<?php

   $mysql_host = "localhost";

   $mysql_user = "Jones2";

   $mysql_pw = "1234";

   $mysql_db = "jones";

   mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pw);
   mysql_select_db($mysql_user);

   if($_GET["do"] == 'add_user'){

   if(!$_POST["username"]){
   echo "Fejl - Brugernavn!";
   }

   if(!$_POST["password"]){
   echo "Fejl - Password";
   }

LINJE 29 $username_query = mysql_result(mysql_query("SELECT
LINJE 30 COUNT(*) AS antal FROM usersystem WHERE
LINJE 31 brugernavn='$_POST[username]'"),0);

   if($username_query == '1'){
   echo "Brugernavn eksistere i forvejen!!";
   }elseif($username_query == '0'){
   $insert_username = "INSERT INTO usersystem(id, brugernavn,
password) values(0, '$_POST[username]', '$_POST[password]')";
   mysql_query($insert_username);
   echo "Din bruger er nu blevet oprettet";
   }

   }if($_GET["do"] == 'log_in'){
   $username_query = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) AS
antal FROM usersystem WHERE brugernavn='$_POST[username]' AND
password='$_POST[password]'"),0);

   if($username_query == '1'){

   $user_id = "SELECT * FROM usersystem WHERE
brugernavn='$_POST[username]' AND password='$_POST[password]'";
   $row = mysql_fetch_assoc($user_id);

   $_SESSION["userid"] = $row[id];

   echo "Du er nu logget ind!!";

   }elseif($username_query == '0'){
   echo "Du har indtastet forkert brugernavn eller password fede
piknoob";
   }

   }
?>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-06 21:59

On 18 Jun 2006 19:25:54 GMT, Joanthan <jonathanson@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL
>result resource in c:\programmer\easyphp1-7\www\brugersystem.php

Du har en fejl i din mysql-forespørgsel, så din mysql_query()
returnerer ikke noget resultat. Ikke desto mindre antager du, at din
forespørgsel er korrekt og prøver at hive noget ud af det
ikke-eksisterende resultatsæt.

Kig fx på:
http://faq.php.dk/index.php/Sqlfejl

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : Joanthan

Dato : 19-06-06 12:21

Tak skal i have !!!!

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 18-06-06 23:57

Joanthan skrev:
> [...]
>
>    $mysql_pw = "1234";
>
>    $mysql_db = "jones";
>
>    mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pw);

Sikker på at det ikke skulle vært følgede?

mysql_select_db($mysql_db);

Håper det fungerer bedre da.

--

Vennlig hilsen