Downloade.pl
Fra : Sebastian/De2Dumme.d~

Dato : 15-06-06 11:15

Jeg vil gerne høre hvordan jeg får beskyttet mine filer så de ikke kan
linkes til fra andre sider...
altse man skal ind på min side for at downloade mine ting...

jeg havde det på mit gamle webhotel (freepaq) og der lå en download.pl i rod
mappen har det noget med den at gøre??

Hvordan får jeg det på min nye side?? og kan jeg gøre det uden at endre i
alle mine dokumenter??

Mit nye webhotel:

danskewww.com (fortryder jeg købte der)

windows baseret
jeg har mulighed for:
mysql
Access database
php
asp
asp.net
cgi
SSI
mod_perl
mod_python
JSP Tomcat

min side er lavet i php.....

håber det var info nok... på forhånd tak fra Sebastian

Fra : Sebastian/De2Dumme.d~

Dato : 15-06-06 13:37

Undskyld alle stave fejlene...

Fra : Dan Storm

Dato : 15-06-06 20:29

Sebastian/De2Dumme.dk skrev:
> Jeg vil gerne høre hvordan jeg får beskyttet mine filer så de ikke kan
> linkes til fra andre sider...
> altse man skal ind på min side for at downloade mine ting...
Læg dine downloadfiler i en mappe som ikke kan tilgås af HTTP.
Og kig lidt på det her: <url:
http://dk.php.net/manual/en/function.header.php#65667>

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Sebastian/De2Dumme.d~

Dato : 16-06-06 15:30

"Dan Storm" <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> skrev i en meddelelse
> Læg dine downloadfiler i en mappe som ikke kan tilgås af HTTP.
> Og kig lidt på det her: <url:
> http://dk.php.net/manual/en/function.header.php#65667>

jo tak..
jeg har ikke selv så meget for stand på .php, skal det script være i den
lukkede mappe eller i den side der linker til filen...
jeg kan se at det er noget include af en art...

Fra : Dan Storm

Dato : 16-06-06 16:23

> [...]
> lukkede mappe eller i den side der linker til filen...
> jeg kan se at det er noget include af en art...
Hvor?
Koden skal ligge i det script brugeren tilgår for at downloade den
specificerede fil.

F.eks:

<?php
$file = 'usr/lukket-dir/din.xyz';
header('Content-Description: File Transfer');
header('Content-Type: application/force-download');
header('Content-Length: ' . filesize($filename));
header('Content-Disposition: attachment; filename=' . basename($file));
readfile($file);
?>

- Så vigtig er du heller ikke!