globale variabler
Fra : Mathias Mejborn

Dato : 12-06-06 13:24

Hej gruppe.

Jeg er igang med at sætte en webser op på mit hjemme netværk, men er
løbet ind i et problem, hvor er det man slår globale variabler til i php?

Mathias Mejborn

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 12-06-06 13:33

Mathias Mejborn skrev:
> Hej gruppe.
>
> Jeg er igang med at sætte en webser op på mit hjemme netværk, men er
> løbet ind i et problem, hvor er det man slår globale variabler til i php?

Så vidt jeg vet er ikke globale variabler slått av.

Man må bare passe på å benytte global i funksjonene.

Se gjerne på <URL: http://www.php.net/global >.

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Mathias Mejborn

Dato : 12-06-06 13:38

Erlend Klakegg Bergheim wrote:

> Så vidt jeg vet er ikke globale variabler slått av.
>
> Man må bare passe på å benytte global i funksjonene.
>
> Se gjerne på <URL: http://www.php.net/global >.

Jeg tror det er slået fra da jeg har haft brugt det på mit tidligere
webhotel "ude i byen" og nu virker det ikke. Linket du henviser til
viser jo hvordan man bruger globale variabler i php, det ved jeg godt.
Jeg er mere interesseret i hvordan man slår muligheden for at benytte
dem til.

Håber jeg udtrykte mig lidt bedre nu;)

Mathias Mejborn

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 12-06-06 13:43

Mathias Mejborn skrev:

> [...]
> viser jo hvordan man bruger globale variabler i php, det ved jeg godt.
> Jeg er mere interesseret i hvordan man slår muligheden for at benytte

Du leter etter register_globals. <URL: http://www.php.net/register_globals >

Det du trenger å gjøre er å sette "register_globals = on" i php.ini, og
deretter restarte Apache. Jeg må få minne om at det absolutt ikke er
anbefalt å benytte dette som oppsett.

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Michael Zedeler

Dato : 12-06-06 13:48

> [...]
>
> Det du trenger å gjøre er å sette "register_globals = on" i php.ini, og
> deretter restarte Apache. Jeg må få minne om at det absolutt ikke er

At kalde register_globals for at "slå globale variable til" er iøvrigt
ret forkert. PHP understøtter altid globale variable. Det, du spørger
efter er at få registreret dine HTTP-parametre som globale variable med
samme navne som de er anført i HTTP-forespørgselen.

Mvh. Michael.

Fra : Mathias Mejborn

Dato : 12-06-06 14:14

> [...]
>
> Det du trenger å gjøre er å sette "register_globals = on" i php.ini, og
> deretter restarte Apache. Jeg må få minne om at det absolutt ikke er

Mange tak for det, det var lige det der skulle til. Nu virker det.

Mathias Mejborn