Hjælp til opdatering, spil, chat og nyhede~
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 11-06-06 16:19

Hej
Jeg er en gammel oldsag der "leger" lidt med php, men nu har jeg nogle
forum'er der skal updateres, det står inde under administration. Men jeg ved
ikke helt hvordan jeg gør. Adresserne er www.alice-trauelsen.dk hvor det er
en 2.0.17 der skal opdateres til en 2.0.21 og den anden er www.alice13.dk og
er en 2.0.18 og også skal op til en 2.0.21 og så er der www.alice-t.dk der
er en 2.0.19 og www.bedste-alice.dk der også er en 2.0.19 og så endelig den
der hedder www.farmor-alice.dk der er en 2.0.20 og hvor der ikke er så meget
på endnu. Jeg vil blive glad måske hvis bare nogen kunne prøve at forklarer
det så jeg kan forstå? Samtidig vil jeg gerne have lagt spil, chat og
eventuelt en måde hvor man kan få danske nyheder ind på portalen uden jeg
skal skrive det hver dag? Det kan jo også være der sidder nogen derude der
kan fortælle mig hvor jeg kan lære alt det her? Jeg kan godt lægge forumer
ind i starten, og så passe dem, det har jeg lært men det med alt det andet
og databaser og mods, ved jeg mildest talt ikke en pind om. Jeg håber nogen
ville hjælpe så vil jeg være meget glad.

Mange hilsner
"gamle" Farmor Alice (57 år)

Fra : Martin

Dato : 11-06-06 20:03

Alice Trauelsen wrote:
> [...]
> og databaser og mods, ved jeg mildest talt ikke en pind om. Jeg håber nogen
> ville hjælpe så vil jeg være meget glad.

Det du gør er at hoppe ind og hente denne fil
<http://prdownloads.sourceforge.net/phpbb/phpBB-2.0.21-files.zip>
phpBB 2.0.21     [ Changed Files Only ]

Så pakker du zip filen (dem som du downloadede) ud i en ny mappe.

Så skal du have fat i et FTP program, altså et program til at ligge
filerne op på din udbyders server.

Også tager du simpelthen alle filerne fra "mappen" og smider op på
serveren (og erstatter de gamle filer).

Så skulle det gerne være iorden.
Så vist jeg ved, skal der ikke ændres noget i databasen.