Include fil i en included fil
Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-06-06 19:19

Hej folkens.

Er det ikke muligt at include en fil inde i en anden fil som bliver
included?

Det er svært at forklare, men jeg kan da lige forsøge.

Jeg har et login system, hvis man taster korrekt login, bliver der gemt
en session og bla bla bla.. og man får i stedet for formen vist en menu.

Man kan kun se denne menu når sessionen er sat, som den som sagt bliver
når man taster korrekt login. Denne menu bliver included.

Jeg har så også en anden fil, som tjekker om man er logget ind visse
steder, og hvis man ikke er bliver man bare redirected.. Den har jeg så
included inde i menuen, for at man ikke skal kunne gå ind i menuen
direkte via stien i ens browser. Men det virker dog umiddelbart ikke,
man kan frit komme ind til menuen.

Men hvis jeg derimod ikke includer mit "tjek-script", men smider det
direkte ind i menuen, så virker det.

Er det noget med at den ikke når at "indlæse" den includede fil eller
sådan noget, før det er vist i browseren.. ?

Håber nogle kan give mig et par svar.

På forhånd tak :)

Mvh. Lasse Jensen

Fra : Holst

Dato : 10-06-06 19:34

Lasse Jensen wrote:

> Er det ikke muligt at include en fil inde i en anden fil som bliver
> included?

Jo, jeg har ingen problemer med at gøre det.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-06-06 20:49

Holst skrev:

> Jo, jeg har ingen problemer med at gøre det.

Okay, men du kender ikke løsningen?

Mvh. Lasse Jensen

Fra : Holst

Dato : 11-06-06 08:34

Lasse Jensen wrote:

> Okay, men du kender ikke løsningen?

Tjoh, to gange include, én i hver sin fil. Jeg har på min side en
kalender. Den fungerer på følgende måde:

Fil:index.php
Bla bla bla
include kalender.inc
Bla bla

Fil:kalender.inc
Bla bla bla
include kalenderdata.inc
Bla bla

Fil:kalenderdata.inc
Datoerne

index.php inkluderer fint kalender.inc, så kalenderboksen kan dannes, og
eftersom datoerne jo står fint i kalenderboksen, så må kalender.inc jo
også fint have inkluderet kalenderdata.inc, idet datoerne er anført i
denne sidstnævnte fil.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 11-06-06 01:04

Lasse Jensen skrev:
> Hej folkens.
>
> Er det ikke muligt at include en fil inde i en anden fil som bliver
> included?
>
> ... ... ...

Det lader til jeg selv har fået løst problemet.
Jeg kan desværre ikke fortælle Jer hvordan, men det virker ihvertfald
nu, selvom jeg ikke kan se nogle forandring i min kode.

Mvh. Lasse Jensen

Fra : Holst

Dato : 11-06-06 08:35

Lasse Jensen wrote:

> Det lader til jeg selv har fået løst problemet.
> Jeg kan desværre ikke fortælle Jer hvordan, men det virker ihvertfald
> nu, selvom jeg ikke kan se nogle forandring i min kode.

Du har sikkert fået rettet en fejl. Er der en fejl i din php, så kan det
nemlig betyde, at der sker ganske, ganske lidt. Og hvis man ikke har
slået php-fejlmeddelelser til (spørg mig ikke hvordan det gøres), så
opdager man det måske ikke så nemt.

Jeg plejer bare at tænke: Virker det ikke, så må der være en fejl.