Korrekt dato format i RSS feed?
Fra : Tank

Dato : 06-06-06 20:37

Davs,

Jeg er i gang med mit eget lille blogsystem, og det skal selvfølgelig
også kunne generere et RSS feed. Det virker sådan set fint, med
undtagen til datoformatet. Når jeg validerer mit feed, får jeg denne
fejl:

dc:date must be an W3CDTF date: 2006-06-05 23:50:48

Så jeg har brugt hele dagen på at søge efter en korrekt formatering
til date(), men kan ingen finde.
Ved I hvad jeg skal gøre for at få det til at virke?

Venlig Hilsen
Dan

Fra : Leonard

Dato : 06-06-06 20:45

"Tank" <dan1990@gmail.com> wrote:

>dc:date must be an W3CDTF date: 2006-06-05 23:50:48
>
>Så jeg har brugt hele dagen på at søge efter en korrekt formatering
>til date(), men kan ingen finde.

date ('Y-m-d H:i:s')

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Fra : Tank

Dato : 06-06-06 20:41

Tror du har misforstået fejlen, Leonard. Det er netop sådan den ikke
må formateres. Den dato som fejlen giver, er den fra mit feed som er
forkert. Gid det var så let :)

Fra : Michael Zedeler

Dato : 06-06-06 22:06

Tank wrote:
> Tror du har misforstået fejlen, Leonard. Det er netop sådan den ikke
> må formateres. Den dato som fejlen giver, er den fra mit feed som er
> forkert. Gid det var så let :)

Så er det man stopper "W3CDTF date" i Google. Første link på siden ser
ud til at indeholde det svar, du søger.

Mvh. Michael.

P.s. http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Tank

Dato : 06-06-06 23:15

> Så er det man stopper "W3CDTF date" i Google. Første link på siden ser
> ud til at indeholde det svar, du søger.
Tror jeg prøver at omformulere lidt. Jeg kender godt siden, da det er
den validator jeg bruger, mit problem er hvordan jeg formaterer
dato/tid fra min database, til det format, som siden angiver (ved brug
af PHP selvfølgelig). Bare så du ikke tror, at jeg spørger her uden
selv at researche lidt, hvilket jeg altid gør og har gjort hele dagen.
:)

> P.s. http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Tak for linket. Skrev for oven fordi Google Groups laver en tom linje
der, som jeg så tænkte man skulle starte ved. Lidt forvirrende, men
har fat på det nu :)

Fra : Michael Zedeler

Dato : 07-06-06 07:44

Tank wrote:

> [...]
> af PHP selvfølgelig). Bare så du ikke tror, at jeg spørger her uden
> selv at researche lidt, hvilket jeg altid gør og har gjort hele dagen.

Læs manualen. Hvis du kigger i manualen for date, kan du skrue det
korrekte format sammen vha. de forskellige værdier, der er anført der.

http://dk2.php.net/manual/en/function.date.php

Så YYY-MM-DDThh:mmTZD (f. eks. 1997-07-16T19:20+01:00) kan altså skrives
som date('Y-m-d') . 'T' . date('H:i:sO'). Der mangler så et kolon i
tidszonen. Det må man indsætte manuelt. Hvis du bruger PHP 5, kan du
bruge date('U').

Ovenstående med forbehold for fejl.

Det ville have været en fordel, hvis du selv havde skrevet en stump kode
i dit første indlæg, som eksempel på hvad du havde prøvet indtil nu.

Mvh. Michael.

Fra : none

Dato : 07-06-06 15:46

Tank wrote:
> [...]
> til date(), men kan ingen finde.
> Ved I hvad jeg skal gøre for at få det til at virke?

Synes at kunne finde denne linje:
<lastBuildDate>Wed, 07 Jun 2006 14:42:08 GMT</lastBuildDate>
og denne:
<pubDate>Wed, 07 Jun 2006 12:45:50 GMT</pubDate>
i det feed som er fra bbc som allerede ligger i ff tab'en.

Fra : Tank

Dato : 08-06-06 20:01

> [...]
> som date('Y-m-d') . 'T' . date('H:i:sO'). Der mangler så et kolon i
> tidszonen. Det må man indsætte manuelt. Hvis du bruger PHP 5, kan du

Jeg takker, det var faktisk det jeg også selv prøvede på, men blev
så forvirret over den manglende kolon, at jeg hellere ville spørge.

> Det ville have været en fordel, hvis du selv havde skrevet en stump kode
> i dit første indlæg, som eksempel på hvad du havde prøvet indtil nu.

Du har ret, det var nok ret dumt. Er ret ny til hele newsgroups-tingen,
og er først ved at forstå PHP, på et plan, hvor jeg selv kan
udtænke løsninger.

Jeg takker mange gange for hjælpen. Nu må jeg så bare prøve at få
den kolon smidt ind det rigtige sted ;)

Venlig hilsen
Dan