Problemer med at gen-installere adobe read~
Fra : Martin

Dato : 22-08-06 17:18

Jeg har problemer med at geninstallere adobe reader. Kan svagt huske, at
jeg engang afbrød en opdatering og siden har jeg ikke kunne anvende
programmet - Selvom jeg har prøvet at afinstallere alt hvad der har med
programmet at gøre, afbrydes installationen og jeg får følgende
fejlbesked - 'adobe reader could not install correctly - adobe reader
vas unable to install and must quit.

Kører opdateret tiger på en 1.33 GHz ibook.

Hvad gør jeg?

Venligst

Martin

Fra : Martin

Dato : 26-08-06 10:47

Er der ikke en venlig sjæl der vil hjælpe mig med at svare på dette
spørgsmål som er reelt. Er igang med at skrive mit speciale og har
virkelig brug for at læse artikler, som oftest er gemt i pdf-format

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-08-06 11:13

On 2006-08-26 11:46:39 +0200, Martin <none@nospam.dk> said:

> Er der ikke en venlig sjæl der vil hjælpe mig med at svare på dette
> spørgsmål som er reelt. Er igang med at skrive mit speciale og har
> virkelig brug for at læse artikler, som oftest er gemt i pdf-format

Man kan også læse PDF-formatet med Billedfremviser. Det kunne du jo
prøve. Hvis du vil lave Billedfremviser til standardprogrammet, skal du
vælge "Vis info" for et PDF-dokument og der ændre standardprogrammet.

Ellers må der være et eller andet, der hindrer Adobe Reader i at
installere. Prøv at fjerne alle rester af det gamle program, og
installer forfra. Led biblioteket (Library) igennem og se, om der ikke
ligger nogen indstillinger (preferences) og den slags, der har tilhørt
Adobe Reader, da du havde det installeret sidst. Det er svært at komme
med specifikke forslag, da fejlmeddelelsen ikke ligefrem giver noget
fingerpeg om, hvad der er galt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-08-06 12:23

Martin <none@nospam.dk> wrote:

> [...]
> programmet at gøre, afbrydes installationen og jeg får følgende
> fejlbesked - 'adobe reader could not install correctly - adobe reader

Mappen "/DitBrugerNavn/Bibliotek/Acrobat User Data" er slettet helt
inden geninstallering?

Opret evt. en helt bruger og lav en testinstallation der.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk