valg mellem nye kort
Fra : momo

Dato : 19-06-01 23:33

Hej Alle
Jeg er igang med at samle en computer og er meget i vildrede omkring
grafik-kortet, så jeg håber at kunne nasse på folks erfaringer med dem.
Planen er et kort som kan spille noget Counter-Strike samt at se noget DVD
over tv.
Jeg har kigget på følgende kort:

- Palit Microsystems Daytona GeForce2 MX GPU TwinView w./TV-Out 32MB SDRAM
Pris 749,-
- Prolink PixelView GeForce2 MX w/TV-Out 32MB SDRAM Pris: 930,-
- HighTech HIS GeForce2 MX400 w./TV-Out 64 MB RAM Pris: 989,-
- Asus AGP-V7100 GeForce2 MX w./TV-Out Retail 32MB RAM Pris: 1102,-

Jeg har lidt svært ved at se sammenhængen mellem disse
produktspecifikationer og prisen, jeg mener, er SDRAM ikke bedre end RAM og
400MX en viderudvikling af MX?

Jeg har samtidigt hørt lidt dårligt om Daytona-kortene (ustabilt og ikke så
hurtigt som andre fabrikater).
Prolink har jeg læst om, at det skulle være et dårligt 2D-kort
(http://www.tweaktown.com/reviews/prolink_gf2mx/index5.shtml), og er det
ikke skidt, hvis det skal bruges til DVD?

High Tech kan jeg ikke finde noget om.
Asus er der kun rosende ord om, men det koster jo også en del mere en de
andre.
Hvad kan der anbefales at købe/ikke købe. Jeg er meget interesseret i at
høre nogle erfaringer, gode som dårlige.
På forhånd mange tak
mvh
Johan

Fra : Henrik Jensen

Dato : 20-06-01 09:44

du kan sagtens gå ud fra, at når der står "RAM" så mener de SDRAM.

Og, jo mx400 er en videre udvikling mx-kortet, men der er ikke sket ret
meget nyt i forhold til det gamle mx-kort. fordelen er selvfølgeligt at der
er 64MB Ram på kortet, hvilket er godt når man f.eks. spiller B&W.

Pas i øvrigt på med at købe mx-kort. Mange forhandlere sælger mx200-kort
somom de var mx-kort. Mx200 er virkeligt et lorte-kort

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-06-01 10:36

momo <1014@omk.dk> skrev i meddelelsen <9gojnr$svi$1@sunsite.dk>...

jeg har prolink pixelviewet og jeg er tilfreds nok med det.
jeg vidste faktisk slet ikke at rammene var beregnet til at køre 185mhz, så
de skal da lige overclockes lidt :)
--
Anders Houmark

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 20-06-01 11:03

Anders, kan du ikke skrive din configuration.

Jeppe Jensen
jeppejensen@12move.dk