Windows Media Player død i Safari
Fra : Peter Bjørn Thomsen~

Dato : 14-08-06 16:28

hej hej

For nylig døde Windows Media Player i min Safari. Jeg kan stadig åbne de
Windows Media filer, jeg har downloaded. Men jeg kan ikke afvikle dem,
hvis de ligger enbedded på en hjemmeside.

Jeg har forsøgt at hente en ny Windows Media Player og installere på ny,
men får bare at vide, at den ligger der i forvejen.

Det er sikkert noget med en plug-in, der er forduftet. Eller måske noget
med at WMP er valgt fra som det program, der skal åbne video fra min
browser. Men hvordan er det nu lige man gør?

På forhånd tak...

mvh
peter

ps:
Kan det i øvrigt være rigtigt, at man skal købe en ny Quick Time Pro, hver
gang man installerer en opdatering af enten Mac OS eller Quick Time?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-08-06 17:12

Hej Peter

Peter Bjørn Thomsen /Lynx wrote:
> For nylig døde Windows Media Player i min Safari. Jeg kan stadig åbne de
> Windows Media filer, jeg har downloaded. Men jeg kan ikke afvikle dem,
> hvis de ligger enbedded på en hjemmeside.

MS har droppet supporten af WMP til Mac.

> Jeg har forsøgt at hente en ny Windows Media Player og installere på ny,
> men får bare at vide, at den ligger der i forvejen.

Du kan prøve at fjerne den fra mappen 'Programmer', men jeg tror ikke,
det vil hjælpe med en ny installering...

> Det er sikkert noget med en plug-in, der er forduftet. Eller måske noget
> med at WMP er valgt fra som det program, der skal åbne video fra min
> browser. Men hvordan er det nu lige man gør?

'Man' henter den nyeste ver. af flip4mac og bruger den istedet for...
Evt. kan du prøve med djo Player eller MPlayer, - den understøtter også
WMP/WMV filer.

Flip4Mac WMV 2.1.0.33
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/795256/WM%20Components%202.1.dmg
MPlayer / djo Player
http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=mplayer&plt%5B%5D=macosx&x=0&y=0

> ps:
> Kan det i øvrigt være rigtigt, at man skal købe en ny Quick Time Pro, hver
> gang man installerer en opdatering af enten Mac OS eller Quick Time?

Det mener jeg da ikke, man skal. - De gange, jeg har brugt
Softwareupdate til at opd. QT med, har den da bare 'slugt' min
serienummer uden problem... - Men godt nok har jeg skullet indtaste
nummeret igen, hvis jeg bare har downloadet QT og installeret fra image
filen....

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-06 00:33

On 2006-08-14 17:28:16 +0200, "Peter Bjørn Thomsen /Lynx"
<pbt@lynxmedia.dk> said:

> ps: Kan det i øvrigt være rigtigt, at man skal købe en ny Quick Time Pro, hver
> gang man installerer en opdatering af enten Mac OS eller Quick Time?

Ikke hvis du mener de små opdateringer, man henter på nettet som f.eks.
sikkerhedsopdateringer. Når Quicktime skifter verson f.eks. fra 6 til
7, så skal man købe en ny QuickTime Pro. Det sker ikke sjældent i
forbindelse med, at Mac OS X bliver opdateret f.eks. fra 10.3 til 10.4,
så man også skal købe en ny Mac OS X. QuickTime følger også med iTunes,
så man kan også risikere at få en ny version den vej, hvis man ikke har
nyeste Mac OS X. Som regel advarer Apple om det, men det kræver jo, at
man læser noget, der ikke står med så forfærdelig stor skrift.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Peter Bjørn Thomsen~

Dato : 17-08-06 14:06

....tak for gode svar. Jeg prøver med flip4mac og Mplayer.

Men det er da lidt trist, at man som mac-bruger ikke længere kan se
embeddede WMP-video. Dem sidder vi ofte og roder med på arbejde (hvor vi
bruger pc), fordi formatet kan en hel masse - især i IE. Men det ville da
være godt, hvis mac'erne derhjemme kunne afvikle dem.

mvh
peter

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> den 14. august 2006 kl. 18:12