hjælp til trackpad
Fra : thohei

Dato : 11-08-06 20:31

Mon I kan hjælpe.
Trackpad'en på min iBook g4 (10.4.7) opfører sig meget flygtigt.
Eller måske rettere er det cursoren der springer rundt på skærmen i
ukontrollable bevægelser. Altså ligesom hvis trackpaden er blevet
lidt våd eller fugtig. Men den er helt tør og ikke fedtet og det har
stået på i ca en måned. I kan jo nok regne ud at jeg momentvis kan
kontrollere cursoren ved at bevæge fingren meeeeget stille, men så
pludselig flipper den ud igen. Nogle forslag? I preferences er valgt
at undgå tilfældig påvirkning af pegefeltet, eller hvad den funktion
nu hedder.
På forhånd tak for hjælpen.
Thomas

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 12-08-06 07:46

thohei wrote:
> [...]
> pludselig flipper den ud igen. Nogle forslag? I preferences er valgt
> at undgå tilfældig påvirkning af pegefeltet, eller hvad den funktion

Hej Thomas

Jeg stillede samme spørgsmål herinde for efterhånden mange måneder
siden. Jeg fik ikke andre forslag end at pegepladen var blevet fugtig,
men mener, som du selv, ikke at det var tilfældet.

Desværre står det stadig på, dvs. ind i mellem opfører den sig fint, men
andre gange er den fuldstændig ubrugelig.

Den eneste løsning jeg har fundet er at bruge en mus.

MVH Thomas

PS: Hvis du vil ud og købe en mus så hold dig fra Apples. Den jeg har,
har ikke holdt bedre end trackpad'en. Nu kan den kun scrolle en vej.