SMS og Address Book - skal jeg have en gam~
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 24-07-06 16:38

Engang kunne jeg sende SMSer fra Mac via Address Book/Bluetooth ->
mobiltelefon. Det kan jeg ikke mere; tilsyneladende er det nu en
betalingstjeneste:
http://smsmac.com

Er der en plugin, som jeg kan slette?
Skal jeg have en gammel version af Address Book?
Hvordan nedgraderer jeg evt. Address Book til en ældre version?
Hvor finder jeg en ældre Address Book?

Jeg erindrer at det virkede med OS 10.2 eller 10.3. Sendte mange SMSer via
Address Book ved at højreklikke på et mobilnummer og vælge SMS.

mvh. Mikael Kern

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-07-06 22:37

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:
> Engang kunne jeg sende SMSer fra Mac via Address Book/Bluetooth ->
> mobiltelefon. Det kan jeg ikke mere; tilsyneladende er det nu en
> betalingstjeneste:
> http://smsmac.com

Nej, det er et eller andet 3. parts SW du har installeret. Formegenlig
et program der bruger en internettjeneste til at sende SMS med.

Adressbook kan sende gennem en mobiltlf med bluetooth. Par din tlf. igen!

> Er der en plugin, som jeg kan slette?

næppe, men det lyder som du har installeret 3. parts SW.

> Skal jeg have en gammel version af Address Book?

Nej

> Hvordan nedgraderer jeg evt. Address Book til en ældre version?
> Hvor finder jeg en ældre Address Book?

Det gøre du ikke.

> Jeg erindrer at det virkede med OS 10.2 eller 10.3. Sendte mange SMSer via
> Address Book ved at højreklikke på et mobilnummer og vælge SMS.

Det virker osse i 10.3 og 10.4

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-07-06 00:10

> Nej, det er et eller andet 3. parts SW du har installeret. Formegenlig
> et program der bruger en internettjeneste til at sende SMS med.
>
> Adressbook kan sende gennem en mobiltlf med bluetooth. Par din tlf. igen!

Det er ikke problemet. Min mobil parrer fint og jeg syncer både med Address
Book og forskellige kalendere.

> næppe, men det lyder som du har installeret 3. parts SW.

Det har jeg ikke svjv. Her: http://smsmac.com/download.php står at det er
indbygget i Address Book!!!

mvh. Mikael Kern

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-07-06 15:10

> Det har jeg ikke svjv. Her: http://smsmac.com/download.php står at det er
> indbygget i Address Book!!!

Er der nogen som har en gammel Address Book?

mvh. Mikael Kern

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-07-06 06:06

> Det er ikke problemet. Min mobil parrer fint og jeg syncer både med Address
> Book og forskellige kalendere.

Det tror jeg så alligevel det er.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-07-06 17:34

> Det tror jeg så alligevel det er.

Nej det er ej.

Sådan ser det ud, når jeg højreklikker på en kontakts mobilnummer.
Er der nogen, hvis Address Book ser anderledes ud?:
http://kern.dk/files/addressbook.html

mvh. Mikael Kern

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 17:56

Hej,

> Sådan ser det ud, når jeg højreklikker på en kontakts mobilnummer.
> Er der nogen, hvis Address Book ser anderledes ud?:
> http://kern.dk/files/addressbook.html

Du har installeret et smsmac plugin. Fjern det.

Os almindelige dødelige der ikke har dette plugin har en ganske normal
adressebog, hvor man kan sende alle de sms'er man lyster gennem bluetooth.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-07-06 18:35

> Du har installeret et smsmac plugin. Fjern det.

OK. Men hvordan finder jeg det og hvordan fjerner jeg det?
Jeg kan finde <com.smsmac.smsmac.plist> i Users/mig/Library/Preferences -
men det er bare en lille pref på 4K.

mvh. Mikael Kern

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-07-06 22:55

> Nej det er ej.

> Sådan ser det ud, når jeg højreklikker på en kontakts mobilnummer.
> Er der nogen, hvis Address Book ser anderledes ud?:
> http://kern.dk/files/addressbook.html

Som jeg skrev: du har installeret 3. parts SW, pil det af og par din
tlf igen. Drop din tanke om at finde en ældre udgave af Adressbook.app.

Start med at lede efter 3.parts SW'en i /Library/Adress\ Book\
Plugins, led derefter i den tilsvarende sti i dit eget user space.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 26-07-06 11:27

Det var det ikke... nå!

> [...]
>
> Start med at lede efter 3.parts SW'en i /Library/Adress\ Book\
> Plugins, led derefter i den tilsvarende sti i dit eget user space.

Fundet!
Den hed sms mac plugin, og derfor ku jeg ikke hitte den da jeg søgte på
smsmac.

Alt virker igen, takker for hjælpen

mvh. Mikael Kern