Nogle log filer synes tomme (OS X 10.4.7 p~
Fra : Bruno

Dato : 22-07-06 13:01

Jeg har hentet X-Statistics for at få en fornemmelse af min internet
trafik, oppetid osv. blot så viser den ingen data.

Data skal vises på basis af log-filerne, så jeg har checket de ser ok ud
ved at benytte Console og det ser lidt mærkeligt ud. Eksempelvis er der
ingen log-filer under ppp. Er det mig som har misforstået hvordan
systemet skal virke eller skal man måske slå logging til et sted?

Mvh

Bruno

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-07-06 17:19

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:
> [...]

> ingen log-filer under ppp. Er det mig som har misforstået hvordan
> systemet skal virke eller skal man måske slå logging til et sted?

Bruger du PPP til at etablere din forbindelse til internettet? Hvis
ikke er det ikke så underligt at /var/log/ppp/ er tom.

Fra : Bruno

Dato : 23-07-06 11:15

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Bruger du PPP til at etablere din forbindelse til internettet? Hvis
> ikke er det ikke så underligt at /var/log/ppp/ er tom.

Ingen anelse. X-statistics omtalen lagde ligesom op til det var der man
fandt sin internet trafik, men programmet vil heller ikke vise nogle
andre data så det er ikke kun evt. manglende brug af PPP der er problemet.

Min Mac kører normalt 24/7 så jeg ved den rydder op i log-filerne over
natten, men de skulle alligevel indeholde data der går 7 dage bagud.

Mvh

Bruno

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 23-07-06 12:58

> [...]

> fandt sin internet trafik, men programmet vil heller ikke vise nogle
> andre data så det er ikke kun evt. manglende brug af PPP der er problemet.

Og du anvender X-Statistics version 1.3 ?

De tidligere version udviser netop den adfærd du beskriver.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Bruno

Dato : 23-07-06 16:44

Mogens Thyregod wrote:
> Og du anvender X-Statistics version 1.3 ?

Ja, desværre er det ikke der det går galt. Tak for forslaget uanset.

Mvh

Bruno

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-07-06 12:35

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> Ingen anelse.

Lad mig spørge igen: Bruger du et analogt modem, ISDN modem, et ADSL
modem med PPPoE, anvender du VPN løsning til at forbinde til din
arbejdsplads's netværk??

Hvis du har en "almindelig" Internetforbindelse (ADSL, kabel eller
lignenende) bruger du næppe PPP, hvorfor det er helt naturligt at
/var/log/ppp er tom.

> X-statistics omtalen lagde ligesom op til det var der man
> fandt sin internet trafik, men programmet vil heller ikke vise nogle
> andre data så det er ikke kun evt. manglende brug af PPP der er problemet.

Aner ikke hvad "X-statistic" er...

> Min Mac kører normalt 24/7 så jeg ved den rydder op i log-filerne over
> natten, men de skulle alligevel indeholde data der går 7 dage bagud.

Hvilke logfiler er tomme? Nogen af de "smarte" GUI utilities som visse
brugere anvender uden at vide hvad de gør, har en option hvor logfiler
slettes helt, istedet for at rotere dem. Ikke alle logfiler gendannes
automatisk (afhængigt af hvilken proccess der skriver dem).
Du kan genoprette logfilerne ved lave en tom fil med /usr/bin/touch på den
oprindelige logfils plads. Efterfølgende kan det være nødvendigt at
sætte de rette rettigheder på filen.

Fra : Bruno

Dato : 23-07-06 14:15

> [...]
>
> Hvis du har en "almindelig" Internetforbindelse (ADSL, kabel eller
> lignenende) bruger du næppe PPP, hvorfor det er helt naturligt at

OK, tak for uddybningen. Min Mini kører kun via helt alm. ADSL.

> Aner ikke hvad "X-statistic" er...

Et værktøj der kan lave en grafik visning af diverse hændelser på basis
af logfilerne, det er ikke vigtigt for mig jeg blev bare nysgerrig da
jeg faldt over det.

> Hvilke logfiler er tomme?

Åbenbart nogle af dem som X-statistics skal bruge eller også er der
noget andet galt, det er lidt svært at lave en liste over hvilke for der
er mange at gå igennem.

> [...]
> Du kan genoprette logfilerne ved lave en tom fil med /usr/bin/touch på den
> oprindelige logfils plads. Efterfølgende kan det være nødvendigt at

OK. Tak for tips. Jeg vil rode mere med det når jeg har lidt tid.

Mvh

Bruno