Boot Camp
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 14-07-06 22:55

Hejsa
Jeg ville lige prøve at installere Boot Camp og XP på min spritnye iMac
Intel Core Duo - men jeg får meldingen om at firmwaren ikke er opdateret -
har prøvet lidt forskellige men famler vist i blinde - hvis nogen her der
har været ude for noget lignende og som fandt en løsning, så er jeg da ret
interesseret

Mvh. Bo

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-07-06 23:18

Hej Bo

Har du hentet og installeret denne firmware?
http://www.apple.com/support/downloads/imacearly2006smcfirmwareupdate.html
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 15-07-06 07:41

Har du hentet og installeret denne firmware?
http://www.apple.com/support/downloads/imacearly2006smcfirmwareupdate.html
mvh. Erik Richard

hej Erik

ja - det har jeg prøvet nu men det hjalp heller ikke - ret underligt - har
du andre forslag?

Mvh. Bo

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 15-07-06 12:01

Hej Bo

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> [...]
> har været ude for noget lignende og som fandt en løsning, så er jeg da ret

Har du prøvet via softwareopdatering?

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 15-07-06 13:00

> Har du prøvet via softwareopdatering?

Ja, det var det første jeg gjorde

Mvh. Bo

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 15-07-06 14:39

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> Ja, det var det første jeg gjorde

Tænkte jeg nok

Jeg fik min firmware opdatering via softwareopdateringer, men nu har jeg
ikke en iMac men en MacbookPro...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 15-07-06 15:48

> Jeg fik min firmware opdatering via softwareopdateringer, men nu har jeg
> ikke en iMac men en MacbookPro...

Har du prøvet Boot Camp? og fået den til at virke?

/Bo

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 15-07-06 20:16

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> Har du prøvet Boot Camp? og fået den til at virke?

Jep - Lidt pudsig fornemmelse første gang man tænder... Først siger den
ding som den plejer, men pludselig den der forfærdelige dingeling
ting...

Min dreng havde besøg af en kammerat, 10 år, kender ikke andet end XP.
Se siger jeg højt, kig nu... Så kiggede de begge. Kommentaren fra
kammeraten var "Det er da lige som det plejer"... Og det er egentlig
bare det det er.

Jeg prøver det nok mest fordi man kan, det er kun nogle få spil jeg vil
få brug for at køre på XP.

Alt i alt var det ret enkelt at sætte op. Dog med forbehold for når man
skal installere XP, det kan godt være ret langhåret. Først installere
drivere så man kan starte på CD og derefter formatere den HD der
allerede er formateret? Hvorfor det skal være så besværligt at
installere XP er mig en gåde...

Håber du får din firmware opdateret...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 16-07-06 10:31

> Jeg prøver det nok mest fordi man kan, det er kun nogle få spil jeg vil
> få brug for at køre på XP.

Præcis derfor prøver jeg også

> [...]
> drivere så man kan starte på CD og derefter formatere den HD der
> allerede er formateret? Hvorfor det skal være så besværligt at

Så lykkedes det endelig - den rigtige firmware blev fundet og dyret blev
opdateret - ret sjov at se XP på en Mac.
Tak for hjælpen!

Nu skal jeg videre med Aperture som heller ikke vil
installeres..................

Mvh. Bo

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 16-07-06 11:39

> Så lykkedes det endelig - den rigtige firmware blev fundet og dyret blev
> opdateret - ret sjov at se XP på en Mac.
> Tak for hjælpen!

Alt fungerede perfekt i går aftes (nat) men her til morgen kan den (XP`eren)
ikke finde mit trådløse netværk - lidt surt
Jeg må på den igen...............

/Bo

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-07-06 12:14

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> Alt fungerede perfekt i går aftes (nat) men her til morgen kan den (XP`eren)
> ikke finde mit trådløse netværk - lidt surt

You're entering a world of pain: MS-World

--
Mvh Martin