Overskriv harddisk
Fra : Morten

Dato : 12-07-06 23:17

Hej

Findes der en måde eller måske et program, hvor man kan overskrive
harddisken x antal gange.

Vil gerne være sikker på at mine data er væk fra min powerbook,
inden jeg sælger den.

--
Best regards
Morten

Få et gratis fotoalbum med 100 mb plads på www.megapixel.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-07-06 23:57

Hej Morten

Morten wrote:
> Findes der en måde eller måske et program, hvor man kan overskrive
> harddisken x antal gange.

Ja, Diskværktøj, fanebladet 'Slet', marker disken, gå til 'specielt' og
vælg overskriv 47x, så vil det blive meget svært at finde noget som helst...

Hvis du har mulighed for at slutte den til en computer, der kører OS 9.x
og du har Norton systemworks, kan du også bruge 'Wipe Info' -> 'Wipe
Disk' og vælge flg. hexakoder til speciel overskrivning

00X0 00A0 0A00 0X00

Så er disken garanteret ren!

> Vil gerne være sikker på at mine data er væk fra min powerbook,
> inden jeg sælger den.

Absolut en god idé.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-07-06 00:03

Morten <kongfrost@gmail.com> wrote:

> [...]
> harddisken x antal gange.
>
> Vil gerne være sikker på at mine data er væk fra min powerbook,

Dette er indbygget i Disk Tool, som følger med 10.3 og 10.4.

10.3's disk tool tillader overskrive ning 1 eller 8 gange.

10.4's ditto tillader overskrivning 1,7 eller 35 (!!!) gange!

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Jon

Dato : 13-07-06 05:32

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Dette er indbygget i Disk Tool, som følger med 10.3 og 10.4.
>
> 10.3's disk tool tillader overskrive ning 1 eller 8 gange.
>
> 10.4's ditto tillader overskrivning 1,7 eller 35 (!!!) gange!

Husk at mange ganger tar tilsvarende mange ganger lang tid. Utenom det
militære mener man at 7 ganger er tilstrekkelig, mener jeg.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-07-06 16:35

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Husk at mange ganger tar tilsvarende mange ganger lang tid. Utenom det
> militære mener man at 7 ganger er tilstrekkelig, mener jeg.

35 gange er for folk der har brug for professionel hjælp... ;D

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-07-06 23:16

On 2006-07-13 17:35:19 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) said:

> 35 gange er for folk der har brug for professionel hjælp... ;D

Fordi de lider af forfølgelsesvanvid og anfald af panikangst?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-07-06 11:22

> Fordi de lider af forfølgelsesvanvid og anfald af panikangst?

fx. :)