iPod-killeren
Fra : Per Rønne

Dato : 06-07-06 15:33

I dagens udgave af Ingeniøren kan man på:

<http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2006107070041&NL=1&Category=ELE
KTRONIK>

se at Microsoft skulle være i gang med at udvikle en såkaldt
iPod-dræber, som skulle være klar til julehandlen:

=
Microsoft klar med jule-iPod-dræber

Microsoft bringer en iPod-dræber med trådløs musikoverførsel på markedet
op til jul, hævder en række kilder over for Reuters. Microsoft-iPod'en
kan også afspille video foruden musik ligesom Apples velkendte,
originale iPod.

Af Henrik Skov | torsdag 06.07.2006 kl. 11:51

Microsoft har tilsyneladende været på charmetur i pladeindustrien de
seneste uger for at overbevise musikbosserne om Microsofts nye
iPod-dræbers fortræffeligheder.

Softwaregiganten har også fremvist ny software, der skal gøre livet
svært for Apples dominerende iTunes.

Pladeselskaberne vil angiveligt modtage prototyper af både afspilleren
og softwaren inden for få uger, hævder nyhedsbureauet Reuters, der
citerer ikke-navngivne kilder i pladeindustrien.

Microsofts nye killer-applikation i forhold til Apple iPod er
øjensynligt mulighed for trådløst at kunne downloade musik - f.eks. i
form af Wlan.

Der er mange penge at hente ved at forsøge at udkonkurrere Apple på
musikmarkedet. I dag sidder Apple på 70 pct. af salget af MP3-afspillere
og over halvdelen af salget af musik over internettet ifølge
analysefirmaet NPD.

Analytikere påpeger overfor Reuters, at hvis Microsoft overhovedet skal
have en chance for at konkurrere med Apple i løbet af næste år, så er
det altafgørende, af afspilleren kommer på markedet op til den vigtige
jule-sæson.

Angiveligt er manden i spidsen for udviklingen af Microsofts
musikafspiller den samme mand, som ledede arbejdet med at udvikle X-box
spillekonsollen. Microsoft vil ikke kommentere sagen.
=

Lad os nu se. Mon ikke Apple kan have noget WLAN parat inden? iPod'en
skal vel bare udvides til også at være mobiltelefon og en rigtig PDA.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-07-06 15:51

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> se at Microsoft skulle være i gang med at udvikle en såkaldt
> iPod-dræber, som skulle være klar til julehandlen:

Fra gammel tid har Microsofts standardreaktion på nye produkter været
at sige at de er ved at udvikle noget tilsvarende som vil være klar om
X måneder. Herved får de mange potentielle købere til lige at klappe
hesten og se hvad der kommer inden de bruger pengene - så får de nye
færre kunder, og Microsoft kommer frem med et forsinket produkt som
først i version 3-4 stykker kan det annoncerede.

Eller de skrotter bare udviklingsprocessen efter et par år men så er
skaden sket.

Jeg er dog ikke klar over hvorvidt det også holder i dag - jeg så da
en historie om Gates der sagde netop sådan for nyligt, men om kunderne
så holder vejret :)

Microsoft har en firmakultur som skinner igennem i deres produkter og
den er svær at lave om.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-07-06 00:48

On 2006-07-06 16:51:10 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> [...]
> først i version 3-4 stykker kan det annoncerede.
>
> Eller de skrotter bare udviklingsprocessen efter et par år men så er

Og for nylig blev det nærmest gjort til en dyd. Markedsanalytikere og
investorer kritiserede Apple for sin lukkethed, der gjorde det svært at
planlægge investeringer. Derimod blev Microsoft rost for altid at være
åben og i god tid fortælle om nye produkter. De må være meget naive, de
investorer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-07-06 17:50

Hej Per

Det er vist noget af en fuser. - Det er mere end et halvt år siden, jeg
læste om det i NYT og CNet...
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Per Rønne

Dato : 06-07-06 18:45

> Hej Per
>
> Det er vist noget af en fuser. - Det er mere end et halvt år siden, jeg
> læste om det i NYT og CNet...
> mvh. Erik Richard

Jamen, så er det nok en journalist ved Ingeniøren der lige er faldet
over CNet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-07-06 00:49

On 2006-07-06 19:45:17 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Jamen, så er det nok en journalist ved Ingeniøren der lige er faldet
> over CNet ...

Nixen. Rygterne er blevet varmere, og der er endda kommet billeder ud
af "killeren".
--
Venlig hilsen
Henrik Münster