Apple Wireless Mouse - vil ikke bevæge sig~
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 05-07-06 06:18

Hej,

Jeg har lige modtaget min Apple Wireless Mouse med posten og har nu sat
batterier i den, fået den connectet og er klar til at anvende den.

Men jeg kan kun få knappen til at virke på den, den gider ikke at bevæge
curseren på skærmen, kun via den interne mus...

Er der nogle som har en ide til, hvorfor det sker og hvordan jeg får liv
i den?

Det er en Bluetooth mus, den er forbindet og parret med min computer.
Min MacBook ser fint musen og knappen virker som sagt også, men jeg kan
ikke bevæge curseren så meget som en tomme... :(

/Thomas

Fra : Jon

Dato : 05-07-06 19:05

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> Det er en Bluetooth mus, den er forbindet og parret med min computer.
> Min MacBook ser fint musen og knappen virker som sagt også, men jeg kan
> ikke bevæge curseren så meget som en tomme... :(

Er den andre mus ikke optisk? Kan det ha noe med underlaget å gjøre?
Hvis det er for blankt eller glatt vil en optisk mus få problemer. Bare
en tanke...?
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 05-07-06 07:13

Jon wrote:

> Er den andre mus ikke optisk? Kan det ha noe med underlaget å gjøre?
> Hvis det er for blankt eller glatt vil en optisk mus få problemer. Bare
> en tanke...?
Godt tænkt men det er ikke derfor. Har prøvet direkte på mit bord og på
papir, blade og naturligvis også min musemåtte - uden resultat...

Den er optisk...

/Thomas

Fra : N/A

Dato : 05-07-06 07:37

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 05-07-06 07:37

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Har du et korrekt underlag under?

Skulle jeg mene, virker perfekt med min anden optiske mus (noget IBM
snask, fra min PC tid :))
/T

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-07-06 00:44

On 2006-07-05 08:37:19 +0200, Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk> said:

> Skulle jeg mene, virker perfekt med min anden optiske mus (noget IBM
> snask, fra min PC tid :))

Apples mus er ret kræsne med underlag. Jeg fik engang en dyr musemåtte
fra Georg Jensen i lysegråt gummi. Overfladen var helt mat og burde
derfor være rigeligt ru. Alligevel reagerede markøren overhovedet ikke,
når jeg kørte min Apple mus hen over musemåtten.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 05-07-06 23:02

> [...]

> curseren på skærmen, kun via den interne mus...
>
> Er der nogle som har en ide til, hvorfor det sker og hvordan jeg får liv

Tag batterierne ud igen og lad den stå en 20 sekunder før de kommer i
igen.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 07-07-06 05:11

Niels Jørgen Kruse wrote:
> Tag batterierne ud igen og lad den stå en 20 sekunder før de kommer i
> igen.

Hmm... Syntes at være prøvet uden held. Nu er der dog liv i den efter
forsøget igen så det er jo helt perfekt.

Tak for input :)

/Thomas