Kopi af OS X DVD, 4.8 GB vs. 4.7 GB?
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 05-07-06 14:03

Hej alle,

Jeg ville gerne lave en backup, af min OS X DVD. Men Apple har fået
klemt 4.8 GB ned på MacBook Pro OS X DVD'en, og de skiver jeg køber, har
kun plads til 4.7 GB.

Så er spørgsmålet; Findes der brændbare DVD'ere på 4.8 GB eller er der
et trick til at brænde en kopi, af sin OS X Intel DVD? Jeg har prøvet
både Disk Utility og Toast Titanium 7.

Hilsen Thomas

Fra : Bruno

Dato : 05-07-06 16:43

Thomas Boelskifte wrote:
> [...]
>
> Så er spørgsmålet; Findes der brændbare DVD'ere på 4.8 GB eller er der
> et trick til at brænde en kopi, af sin OS X Intel DVD? Jeg har prøvet

Dual layer DVD skiver klare snildt de 4.8 GB, men din brænder skal
selvfølgelig også kunne for at det er nogen hjælp. Kan du ikke finde et
eller andet bonusprogram på discen du kan undvære, som så bringer dig
under 4.7 GB.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper

Dato : 05-07-06 17:45

Thomas Boelskifte <tboweb01@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Så er spørgsmålet; Findes der brændbare DVD'ere på 4.8 GB eller er der
> et trick til at brænde en kopi, af sin OS X Intel DVD? Jeg har prøvet

På en single layer DVD kan der være ca. 4480 MB
Er disken der skal kopieres større end det, så skal den kopieres til en
Dual Layer DVD.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 08-07-06 19:50

> På en single layer DVD kan der være ca. 4480 MB
> Er disken der skal kopieres større end det, så skal den kopieres til en
> Dual Layer DVD.

OK, og Super-drevet i en MacBook Pro kan kun læse dual-layer diske,
korrekt?
Som Bruno foreslår, kan jeg slette et eller andet fra disken,
spørgsmålet er så om jeg kan gøre det, og stadig få en boot-bar disk ud
af det, men det kan jo komme an på en prøve :)

Tak gutter!

Fra : Jesper

Dato : 08-07-06 20:09

> [...]

> spørgsmålet er så om jeg kan gøre det, og stadig få en boot-bar disk ud
> af det, men det kan jo komme an på en prøve :)

MBP drevet kan læse både single- og dual layer diske, men det kan kun
skrive single layer.
--
Jesper
The saw is family!